arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۶ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

چرا سنجش میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم است؟

رئیس جهاد دانشگاهی استان گیلان گفت: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا)، جهاد دانشگاهی گیلان میزان مشارکت مردم در انتخابات را در دو مرحله با موفقیت مورد سنجش قرار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس جهاد دانشگاهی استان گیلان گفت: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا)، جهاد دانشگاهی گیلان میزان مشارکت مردم در انتخابات را در دو مرحله با موفقیت مورد سنجش قرار داد.

به گزارش انتخاب، مهندس «جمشید رسایی» با بیان این‌که امروزه با رشد آگاهی عمومی مردم و افزایش مشارکت مردمی در بخش ‏های مختلف نمی‌‏توان افکار عمومی را نادیده گرفت، اظهار کرد: باید این ظرفیت را به‎طور مستمر شناخت و درک درستی از ریشه‏‌های پیدایش آن در زمان‏‌ها و مکان‏‌های مختلف پیدا کرد و جریان آن را پیش‌‏بینی کرد.

وی با بیان این‌که این شناخت مستلزم پژوهش و مطالعه است، افزود: سنجش افکار عمومی می‏‌تواند تحلیل نسبتاً دقیقی از عقاید مردم درباره موضوعات گوناگون مطرح در جامعه به دست دهد و شناخت، توصیف و تعیین عقاید و نگرش‏‌های موجود در جامعه را ممکن کند.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی گیلان تصریح کرد: اصول بنیادین و اساسی ایسپا در طراحی و اجرای فعالیت های پژوهشی و نظرسنجی، تأکید بر به‌کارگیری معیارهای دقیق علمی و فنی، رعایت و حفظ موضع بی طرفی در قبال مسائل و موضوعات مورد بررسی، استفاده از پشتوانه اعتماد مسئولان و مردم به نهاد ارزشی جهاد دانشگاهی و استفاده از نیروهای جوان و مستعد دانشگاهی و تکیه بر خلاقیت های جهادگرانه آنان در فعالیت‌های تحقیقاتی است.

رسایی با بیان این‌که انتخابات در ایران تجلی مردم‌سالاری دینی است که مردم به‌عنوان آینده سازان این مملکت با حضور در پای صندوق های رأی نقش خود را برای تعیین سرنوشت نظام ایفا می کنند، گفت: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) – شعبه گیلان در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در 11 حوزه انتخابی نظرسنجی برگزار کرد که نتایج بدست آمده از آن با نتایج پس از برگزاری مرحله اول انتخابات بیش از 90 درصد مطابقت داشته است.

وی یادآور شد: با توجه به این‌که انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در رشت و رودبار به مرحله دوم کشیده شد، ایسپای گیلان برای این دو شهرستان نیز باری دیگر نظرسنجی برگزار کرد که نتایج آن با نتایج پس از برگزاری انتخابات صددرصد منطبق بود.



منبع: ایسنا
نظرات بینندگان