arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۷۳۷
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۶ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

صدراعظم اتریش کناره‌گیری کرد

وی اکنون جدیدترین قربانی افزایش اقبال عمومی به احزاب پوپولیست در اروپا و کاهش حمایت‌ها از رهبران جریان اصلی در این قاره محسوب می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وارنر فایمان، صدراعظم اتریش از سمتش کناره‌گیری کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، از "گرهارد زیلر" یکی از مدیران اجرایی شرکت تایم وارنر که رئیس شبکه تلویزیونی او.آر.اف اتریش نیز بوده و همچنین "کریستین کرن" رئیس راه آهن دولتی این کشور به عنوان گزینه‌های جانشینی فایمان در مقام صدراعظمی اتریش یاد می‌شود.

با این حال هنوز هیچ یک از آنها کاندیداتوری خود را اعلام نکرده و از اظهارنظر در این مورد خودداری کرده‌اند.

فایمان که بعد از آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان پرسابقه‌ترین رهبر اتحادیه اروپا محسوب می‌شود پس از آن برای استعفا تحت فشار قرار گرفت که حزب سیاسی وی موسوم به حزب سوسیال دموکرات در دور اول انتخابات ریاست جمهوری ماه گذشته میلادی شکست سختی خورد و کاندیدای حزب ضد مهاجرت آزادی با استفاده از فرصت به وجود آمده در پی بحران مهاجرت در اروپا بیشترین آراء را کسب کرد.

کناره گیری فایمان در پی برگزاری نشست امروز بعدازظهر رهبران حزب سوسیال دموکرات به منظور اتخاذ یک پاسخ واحد به حزب آزادی صورت گرفت.

سوسیال دموکرات‌ها که مدت زیادی است که قدرت را در اتریش در دست دارند به دنبال یک راهبرد برای جبران سلسله شکست‌های انتخاباتی خود در دوران صدراعظمی فایمان بودند.

وی اکنون جدیدترین قربانی افزایش اقبال عمومی به احزاب پوپولیست در اروپا و کاهش حمایت‌ها از رهبران جریان اصلی در این قاره محسوب می‌شود.

هانس نیسل، فرماندار استان برگن لند و یکی از چهره‌های سوسیال دموکرات‌ها درباره نشست امروز گفت: مساله مربوط به ادامه کار فایمان نیست بلکه مساله مربوط به آینده سوسیال دموکرات‌ها است. بحث‌های ما مربوط به جایگاه‌ها بود نه افراد و ما باید به صراحت بگوییم که حامی چه چیزی هستیم.

از جمله مسائلی که باعث کاهش حمایت مردمی از سوسیال دموکرات‌ها و همچنین حزب همپیمان آن یعنی حزب مردم اتریش شد کاهش دستمزدها، افزایش بیکاری و بحران مهاجرت در اروپا بود.

در حالی که قرار است اواخر سال 2018 انتخابات پارلمانی در اتریش برگزار شود کناره گیری فایمان از مقام صدراعظمی و یا رهبری حزب سوسیال دموکرات می‌تواند منجر به پایان کار ائتلاف حاکم در این کشور و برگزاری انتخابات زود هنگام شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان