arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۳ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

آیت الله نوری همدانی: در مبارزه با آمریکا تابع شیوه رهبر انقلاب هستیم

یکی از مراجع عظام تقلید بر لزوم توجه طلاب به ارتقاء سطح علمی اشاره کرد و گفت: باید هیچگاه خودمان را از علم جدا ندانیم و با علم همراه باشیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 یکی از مراجع عظام تقلید بر لزوم توجه طلاب به ارتقاء سطح علمی اشاره کرد و گفت: باید هیچگاه خودمان را از علم جدا ندانیم و با علم همراه باشیم.

به گزارش انتخاب، آیت‌الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار طلاب منطقه غرب کشور و شرکت‌کنندگان در دومین دوره سفیران آسمانی اظهار کرد: این مجمع بسیار منور است و چهره‌های انقلابی برای هدایت مردم گام برمی‌دارند.وی تصریح کرد: در میان گروه‌های مختلف از روحانیت بیش از گروه‌های دیگر در راه هدایت مردم آمده است و خدا را شکر می‌کنیم که این شغل را به ما عنایت فرموده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم افزود: به رهبر معظم انقلاب پیشنهاد کرده بودند که علامت یا عنوانی به ایشان همان طور که در دنیا مرسوم است، بدهند اما ایشان قبول نکرده بودند و گفته بودند جز طلبگی، حاضر نیستم عنوان دیگری داشته باشم؛ این سخن رهبری به این سبب است که این شغل والاترین تاثیرگذاری‌ها را در اسلام دارد و بسیار نقش‌آفرین است.

آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: امروز در دنیا با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم و برای حل این مشکلات به ما رجوع می‌کنند و ما باید پاسخگوی همه آنها باشیم.

وی تصریح کرد: برخی از مشکلات مانند اروپایی‌ها و جنبش 99 درصد در آمریکا اقتصادی است و ما باید پاسخگوی همه این مشکلات باشیم.

این مرجع تقلید به حدیثی از پیامبر اسلام‌(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر اسلام(ص) فرمودند که انسان‌ها محشور می‌شوند و به آنها جوایزی تقدیم می‌شود که میزان این جوایز به میزان علم آنها بستگی دارد و هر چقدر علم بیشتری داشته باشند و در رساندن آن به مردم جدیت بیشتری داشته باشند، خلعت‌های بهتری می‌گیرند.

آیت‌الله نوری‌همدانی بر لزوم توجه طلاب به ارتقاء سطح علمی اشاره کرد و گفت: باید همیشه خودمان را از علم جدا ندانیم و با علم همراه باشیم؛ از سوی دیگر طلاب باید به نوشتن و جمع‌آوری کردن یادداشت عادت کنند که این مسأله بسیار به درد طلاب می‌خورد و در آینده برای آنها قابل استفاده خواهد بود.

وی طلاب را به مطلع بودن از اوضاع جهان توصیه کرد و افزود: من طلاب را به مطالعه سه کتاب توصیه می‌کنم که یکی از آنها صحیفه نور است، دومین کتاب دفتر تبیان شامل دسته‌بندی موضوعی کلمات امام خمینی(ره) است و کتاب سوم نیز وصیت‌نامه امام راحل است تا سطح علمی طلاب بالا باشد و پاسخگوی نیازهای علمی جامعه باشید.

این مرجع تقلید افزود: امام راحل چندین سال صرف کرد و این مردم را بیدار کرد و شما هم باید با اخلاق متواضعانه با مردم برخورد کنید و آنها را تکریم کنید تا مردم شما را از خود بدانند، علمای بزرگ ما به این روش عمل می‌کردند و سر سفره مردم می‌نشستند و هر چه شما هم با اخلاق کریمانه با مردم برخورد کنید، مردم در کنار انقلاب خواهند بود.

وی به داستانی از برخورد امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: هر جا که با مردم خوب و صحیح رفتار کنیم، مردم هم پشتیبان نظام هستند و از این رو، نیازمند سلاح‌های هسته‌ای نیستیم زیرا مردم پشتیبان نظام هستند، اگر همین امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی امر کند، میلیون‌ها نفر از مردم به فرمان ایشان عمل می‌کنند.

آیت‌الله نوری‌همدانی یکی از ارکان این انقلاب را ولایت فقیه دانست و خاطرنشان کرد: مردم قرن‌ها زیر سلطه استبداد انگلیس و آمریکا بودند و اکنون حرکت آنها سبب بیداری اسلامی شده است و همه اینها به سبب وجود ولایت فقیه بوده است.

وی با تاکید بر مطالعه وصیت‌نامه شهدا افزود: شهدا در وصیت نامه‌هایشان توصیه کرده‌اند که نماز جمعه، محراب، اعتکاف و جلسات دعای کمیل و ندبه نباید خالی بماند و روی قبر ما جوان ناکام ننویسید زیرا از خدا می‌خواستیم شهادت را به ما هدیه بدهد.

این مرجع تقلید با اشاره به نقش بی‌بدیل انقلاب اسلامی در جهان تاکید کرد: این انقلاب ترتیبات قدرت‌های جهانی را بر هم زد و منافع استکبار از کشورهای اسلامی را در هم ریخت، انقلاب اسلامی ما هر روز در حال قوی شدن است و از طرف دیگر، استکبار جهانی نیز روز به روز برای ما نقشه می‌ریزد و از این رو باید آگاه به زمان باشیم.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: در روزهای گذشته رهبر معظم انقلاب فرمودند که به آمریکایی‌ها بگویید درباره خلیج فارس غلط اضافه‌ای نکنند و به همان خلیج خوک‌ها برگردند و ما هم تابع همین شیوه در مبارزه هستیم و شما هم در گفته‌هایتان، روح مبارزه و خودباوری را منعکس کنید.

منبع: فارس
نظرات بینندگان