arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۸۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۸ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

دریادار فدوی: آمریکا دست از پا خطا کند ناوهایش غرق می شود

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: آمریکا می داند اگر در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان دست از پا خطا کند ناوهایش غرق خواهند شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: آمریکا می داند اگر در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان دست از پا خطا کند ناوهایش غرق خواهند شد.

به گزارش انتخاب؛ دریادار پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در برنامه تیتر امشب که از شبکه خبر پخش شد با اشاره به حضور همراه با شر و ضرر آمریکا در منطقه عنوان داشت: ما یک اشراف اطلاعاتی صددرصدی در تنگه هرمز و خلیج فارس داریم و عبور ناوهای فرا منطقه ای مستلزم رعایت برخی قوانین است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به درگیری های دریایی ایران و آمریکا در فاصله سال های 66 و 67 و درک قدرت ایران به عنوان یک توان بازدارنده از سوی آمریکا عنوان داشت: آمریکایی ها در خلیج فارس به هر طرف نگاه می کنند ما را می بینند و آمریکا می داند اگر دست از پا خطا کند ناوهایش غرق خواهند شد.

دریادار فدوی با بیان اینکه سال های طولانی است که برای موشک های ساحل به دریا و شناورهای مان برنامه ریزی کرده ایم گفت: شاید روزی هم بشود که شناورهای دریایی ما به جای اسکله از تونل خارج شوند چرا که هیچ توانمندی قادر نیست که استحکامات زیر تونل را از بین ببرد.
 
وی با اشاره به اینکه سرعت یک شناور در حالت رویایی 35 نات بوده و این سرعت برای ناوهای آمریکایی 31 نات است خاطر نشان کرد: در برنامه ششم توسعه به سرعت 80 نات در شناورهای خود می رسیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه ایالات متحده در منطقه شر مطلق است و ما نیز از اوایل سال 1394 اعلام کردیم که هر کس می خواهد در خلیج فارس باشد باید فارسی صحبت کند گفت: هر ناو آمریکایی که در منطقه حضور دارد باید فارسی بلد باشد.

وی درباره انجام رزمایش های ندسا گفت: آمریکایی ها فهمشان از جمهوری اسلامی ناقص است و آنها نیز غلطی نمی توانند بکنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: البته مقامات ایالات متحده مدتی است که فهمشان از ایران و قدرت کشورمان واقعی شده و مقامات استکبار در این سال ها نتوانستند به ایران چپ نگه کنند.
دریادار فدوی با اشاره به تلاش آمریکا برای ایجاد یک توانمندی بازدارنده در مقابل جمهوری اسلامی گفت: آنها به این درک رسیده اند که جمهوری اسلامی یک قدرت بوده و می دانند که مقابله با ایران ضرر و زیانش از نفعش بیشتر است.
وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها به دنبال تک خوری منطقه ای هستند و کشورهای منطقه به اجبار هم پیمان ایالات متحده باقی مانده اند گفت: انرژی آینده در خلیج فارس است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره گشت های دریای با کشورهای منطقه ای نیز گفت: هنوز هیچ گشت دریایی عملی نشده و هیچ شناوری در منطقه نیست که گشت دریایی بزند و این آمریکایی ها و فرانسوی ها هستند که گشت زنی می کنند و تعدد بازیگران منطقه به ضرر آمریکاست.

دریادار فدوی با اشاره به پارامترهای تعیین کننده در نیروهای مسلح و اینکه برگزاری رزمایش ارتباطی به کنگره و دولت آمریکا ندارد تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس فقط سوریه و کره شمالی در کنار ایران ماندند و بقیه دنیا همه در مقابل ایران ایستادند.

وی درباره تعداد رزمایش ها در سال جاری نیز گفت: ما تعداد زیادی تمرینات، رزمایش منطقه ای و درون نیرویی داریم و قرارگاه خاتم هم یک رزمایش برگزار می کند و اگر رزمایش ها را در حالت کلی بخواهیم مشخص کنیم به چندصد مورد در کل نیروهای مسلح می رسد.

دریادار فدوی با بیان اینکه بیش از 40 فروند ناو آمریکایی در منطقه حضور دارند و این در حالی است که در دوران دفاع مقدس تعداد 86 فرونده بوده یادآور شد: آنها برای دفاع از خود هم چنان از گونی شن برای ناوهای یک میلیارد دلاری خود استفاده می کنند چرا که به این نتیجه رسیدند که تسلیحات پیشرفته هیچ نتیجه ای ندارد.

وی تاکید کرد: ما تسلیحاتی داریم که دشمن را شگفت زده می کند و آن چه که مطرح می کنیم کمی از آن چیزی است که داریم و از اولین رزمایش پیامبر اعظم در هر رزمایش یک سلاح را نشان دادیم و در رزمایش پیامبر اعظم 5 بود که یک سلاح ویژه معرفی شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره شهرهای موشکی دریایی و استحکامات زیرزمینی نیروی دریایی سپاه نیز تصریح کرد: در سرتاسر خلیج فارس کوه ها و سواحل بسیار عالی برای استحکامات پدافند غیرعامل وجود دارد و رکود حفر تونل متعلق به موسسه حرا سپاه پاسداران است.
نظرات بینندگان