arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۵ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

فاجعه زیست محیطی در مزارع جنوب پایتخت

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه چندین هکتار از مزارع کشاورزی جنوب تهران توسط فاضلاب خام آبیاری می شود و این فاجعه زیست محیطی است، گفت: شهرک رسالت در جنوب شهر تهران به شبکه آب شرب شهری متصل نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه چندین هکتار از مزارع کشاورزی جنوب تهران توسط فاضلاب خام آبیاری می شود و این فاجعه زیست محیطی است، گفت: شهرک رسالت در جنوب شهر تهران به شبکه آب شرب شهری متصل نیست.

به گزارش خبرآنلاین؛ رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران پس از استماع گزارش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، با اشاره به اعلام آمادگی شورای شهر تهران برای حل مشکلات این مجموعه با مناطق شهرداری تهران، گفت: پیش از این نیز مشکلات شرکت آب و فاضلاب با برپایی نشست هایی با شهرداران مناطق در کمیسیون سلامت شورای شهر حل و فصل شده بود.

او با بیان اینکه در جنوب بزرگراه آزادگان، غرب اتوبان بهشت زهرا و شرق اتوبان شهید کاظمی، مجموعه مسکونی به نام رسالت وجود دارد، گفت: در این شهرک 15 هزار نفر از شهروندان زندگی می کند که به شبکه آب شهری متصل نیستند و فاقد شبکه فاضلاب نیز هستند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه چاه های فاضلاب این محدوده جذبی هستند، تأکید کرد: آب شرب این محله از چاه های عمیق تامین می شود و این نگرانی وجود دارد که در برخی از ماه های سال میزان نیترات آب این چاه ها از حد استاندارد بیشتر شود که این موضوع تهدید کننده است.

حافظی با بیان اینکه بخشی از فاصلاب منازل این محله از کوچه ها جاری و در مزارع کشاورزی که در حاشیه آن قرار دارد، مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: چندین هکتار از مزارع کشاورزی توسط فاضلاب خام آبیاری می شود و این یک فاجعه زیست محیطی است.

او گفت: وزارتخانه های بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی، نیرو و سازمان محیط زیست در این خصوص مسئول هستند و انتظار پاسخ گویی و اقدام در این زمینه داریم.
نظرات بینندگان