arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۹۶۷
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۷ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

تشکیل کارگروه ویژه برای کنترل نظم سخنرانی‌ها در سالگرد ارتحال امام(ره)

ستاد بزرگداشت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال حضرت امام صبح امروز در حرم مطهر امام خمینی (ره) با حضور مسئولان برگزار شد در این نشست تشکیل کارگروه ویژه برای کنترل نظم سخنرانی‌ها در سالگرد ارتحال امام(ره) مورد بررسی قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ستاد بزرگداشت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال حضرت امام صبح امروز در حرم مطهر امام خمینی (ره) با حضور مسئولان برگزار شد در این نشست تشکیل کارگروه ویژه برای کنترل نظم سخنرانی‌ها در سالگرد ارتحال امام(ره) مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش انتخاب، در ابتدای این نشست حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اشاره به تهدیدهای امنیتی گفت: در یک سال گذشته گروه‌های تروریستی سعی کردند در مناسبت‌های مختلف مانند دهه فجر، ایام تاسوا و عاشورا و حتی عید نوروز اقداماتی داشته باشند که به دلیل تلاش‌های عزیزان آن‌ها ناکام شدند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد براساس ضرورت‌ها لازم است برای مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) نیز برنامه‌هایی برای مبارزه با اقدامات احتمالی تروریست‌ها داشته باشیم و در این رابطه برنامه‌هایی دردست است.

معاون امنیتی وزارت کشور با اشاره به اقدامات جریانات خودسر در طول سال‌های اخیر اظهار داشت: ما شاهد هستیم که در چند سال اخیر و در هنگام سخنرانی‌ها بی‌انضباطی‌هایی صورت می‌گیرد که اقدام مناسبی نیست لذا کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ارتحال امام تصمیم گرفته است تا کارگروهی تشکیل بدهد تا در هنگام سخنرانی‌ها از صحنه‌ها فیلمبرداری شده و مستندسازی‌های مناسب صورت گیرد و این کارگروه میان سپاه، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات مشترک است.

ذوالفقاری افزود: آنچه مهم است این است که باید حرمت امام و بیت ایشان رعایت شود. سخنران اصلی این مراسم مقام معظم رهبری است و باید حرمت ایشان محفوظ بماند.

وی با بیان اینکه مستندسازی‌های دقیق از صحن می‌تواند مانع از تکرار بی‌نظمی‌های سال‌های گذشته شود، یادآور شد: برای این مسئله وظایف مشخص شده‌اند و هر نهادی از وظایف خود آگاه است.

معاون وزیر کشور با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته این وزارتخانه با استانداران جهت اعزام زائران در مراسم سالگرد ارتحال امام تصریح کرد: جلسات ویژه‌ای با استانداران برگزار شده تا آن‌ها ضمن هماهنگی برای تامین امنیت زائران در طول مسیر شرایط را برای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم فراهم کنند.

محمدعلی انصاری قائم مقام تولیت حرم مطهر امام خمینی پس از سخنان ذوالفقاری گفت: امیدواریم امسال برنامه برگزاری سالگرد ارتحال با امنیت و نظم خوبی برگزار شده و بهره‌وری آن نسبت به سال‌های پیش بیشتر باشد.

همچنین رئیس کمیته اجرایی مراسم سالگرد ارتحال امام در این نشست گفت: در سال گذشته ۱۲۶ هزار نفر در مراسم سالگرد ارتحال امام حضور یافتند و امسال براساس درخواست‌ها پیش‌بینی می‌شود ۳۶۰ هزار نفر در این مراسم حضور یابند. گفتنی است نمایندگان وزارت نفت، اطلاعات، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، اقتصاد و دارایی، امور خارجه، علوم تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، هلال‌احمر استان تهران، اورژانس تهران، ستاد اجرایی فرمان امام، کمیته امام خمینی، پلیس راهور ناجا، نیروی انتظامی تهران بزرگ، سپاه ولی امر و سپاه انصار گزارش‌های اقدامات خود در طول این مدت را در این نشست ارائه کردند.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان