arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۹۶۸
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۷ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

ائتلاف سعودی: از بمب‌های گران قیمت استفاده می‌کنیم تا مردم یمن کشته نشوند!

سخنگوی ائتلاف عربستان علیه یمن، می‌گوید عربستان از بمب‌های گران قیمت هدایت‌شونده استفاده می‌کند تا مردم یمن کشته نشوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی ائتلاف عربستان علیه یمن، می‌گوید عربستان از بمب‌های گران قیمت هدایت‌شونده استفاده می‌کند تا مردم یمن کشته نشوند.

به گزارش انتخاب، «احمد عسیری» مشاور وزیر دفاع عربستان اعلام کرد نیروهای هوایی ارتش مصر در پرواز‌های جنگنده‌های ائتلاف بر فراز آسمان یمن مشارکت می‌کنند.

وی در گفت‌وگو با «وائل الابراشی» مجری معروف مصری در برنامه «ساعت 10 شب» اعلام کرده عربستان از مصر درخواستی در زمینه اعزام نیروهای زمینی به یمن نداشته است.

به گفته عسیری اعزام نیروهای زمینی به یمن به اختیار کشورهای شرکت کننده در ائتلاف عربی گذاشته شده است و هر کشوری بر حسب علاقه مندی خود به یمن نیروی دریایی، زمینی یا هوایی اعزام می‌کند.

در حالی که مصر رسما اعلام نکرده که در پرواز‌های هوایی ائتلاف عربی عربستان برای حمله به یمن در خاک این کشور مشارکت داشته، عسیری مدعی شده که مصر بدون هیچ شکی در ائتلاف همکاری می‌کند و می‌داند عملیات عربستان در یمن امنیت ملی عربی را تأمین می‌کند.

وی از سوی دیگر ایران را به تلاش برای اجرا کردن الگوی حزب الله در یمن متهم کرده و مدعی شده بود هیچ کشور عربی حاضر نمی‌شود، ایران، حزب الله دیگری در یمن ایجاد کند.

مشاور وزیر دفاع عربستان افزود: ایران می‌خواست طرح حزب الله و تأسیس نیروی نظامی مسلح را در یمن نیز اجرایی کند تا به این ترتیب کنترل کشورهای عربی بدون ثبات را به دست گیرد.

در حالی که عربستان با بهانه آزادی مردم یمن به خاک این کشور تجاوز کرده عسیری گفته یکی از اهداف عربستان برای حمله به یمن حفظ «امنیت ملی عربستان» است.

با وجود اینکه در طول یک سال گذشته هزاران غیر نظامی یمنی در حملات عربستان به خاک این کشور کشته شده‌اند و بارها ائتلاف سعودی برای حمله به یمن از سلاح‌های کشتار جمعی برای هدف قرار دادن مردم این کشور استفاده کرده است، عسیری ادعا کرد عربستان هزینه زیادی کرده تا از بمب‌های هدایت شونده استفاده کند و این بمب‌ها بدون اصابت به غیر نظامیان به اهدافی که عربستان می‌خواهد اصابت کند.

طبق گزارش مراکز حقوق بشری در داخل و خارج از یمن، حداقل هفت هزار نفر تاکنون در حملات عربستان کشته و بالای 15 هزار نفر مجروح شده‌اند.

به گفته عسیری هر کدام از این بمب‌ها 120 پوند استرلینگ برای عربستان هزینه دارد؛ او همچنین مدعی شده انصار الله در یمن صد‌ها هزار مین در شهرهای مرزی یمن با عربستان کار گذاشته و افزوده که این ترفند را ایران و حزب الله به یمنی‌ها آموزش‌ داده‌اند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان