arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۷ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

محسن رضایی:دفاع و مقاومت ما سوریه، عراق و لبنان نمی شناسد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دفاع و مقاومت ما سوریه، عراق و یا لبنان نمی شناسد، ما اسلام و ملت ایران را می شناسیم. هرجا رهبر عزیزمان لازم بدانند برای دفاع از منافع اسلام و ملت ایران حاضر خواهیم بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محسن رضایی با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود ضمن تبریك اعیاد شعبانیه، میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار با ذكر خاطره ای از ایام پیروزی انقلاب اسلامی و شكل گیری سپاه، به چرایی انتخاب سالروز ولادت اباعبدالله الحسین (ع) به عنوان روز پاسدار پاسخ داد.

به گزارش انتخاب، فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس در این یادداشت نوشت: چند روز مانده به پیروزی انقلاب اسلامی، در مدرسه رفاه واقع در خیابان ایران و در محل استقرار حضرت امام (ره) با شهید بروجردی قدم می زدم، نگران وضعیت انقلاب بودیم، نگرانی ما از آن جا بود كه می دانستیم اگر انقلاب پیروز شود ، نه آمریكا و نه ساواكی ها و نه هواداران شاه مثل دوران مصدق به سادگی تسلیم اراده مردم نمی شوند و به اصطلاح ول كن ماجرا نخواهند بود! صحبت ما برای یافتن راهكاری برای تقویت و حفظ انقلاب بود.

این نگرانی بیشتر از ما در ذهن امام بود . وقتی انقلاب پیروز شد ، امام از تشكیل سپاه حمایت جانانه ای كردند. با دوستانمان به این نتیجه رسیدیم كه روز سپاه را روز میلاد امام حسین (ع) بگذاریم تا به دشمنان ملت ایران و اسلام بگوییم ما پاسداران ، به تأسی از ثارالله، تا آخرین قطره خون از انقلاب ، كشور و مردم مان دفاع می كنیم.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز با قوت بر همان عهد نخستین استوار است و با پیروی از استوانه نظام یعنی ولایت مطلقه فقیه، همواره نگهبان امنیت و اقتدار نظام خواهد بود. دفاع و مقاومت ما سوریه، عراق و یا لبنان را نمی شناسد، ما اسلام و ملت ایران را می شناسیم. هرجا رهبر عزیزمان لازم بدانند برای دفاع از منافع اسلام و ملت ایران حاضر خواهیم بود.
نظرات بینندگان