arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۹۷۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۷ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

دستور لاریجانی برای پیگیری "حادثه خان‌طومان"

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره حادثه خان‌طومان گفت: تحقیقات کمیسیون امنیت ملی درباره این حادثه رخ داده در منطقه خان طومان آغاز شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره حادثه خان‌طومان گفت: تحقیقات کمیسیون امنیت ملی درباره این حادثه رخ داده در منطقه خان طومان آغاز شده است.

به گزارش انتخاب، حسین نقوی حسینی درباره اظهارات "الیزابت ترودو" معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه اگر شلیک آزمایشی موشک بالستیک ایران صحت داشته باشد این مسئله را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع خواهیم داد،؛ اظهار کرد: دولتمردان آمریکایی تلاش می کنند با استفاده از هر بهانه‌ای برای عدم پایبندی به اجرای تعهدات خود در برجام استفاده کنند از این رو ورود آنها به بحث مسائل موشکی ایران نیز از دسته مواردی است که زمینه را برای بهانه گیری آمریکایی‌ها فراهم کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اظهار نظر مقامات آمریکایی پیرامون آزمایشات موشکی ما تنها به منظور مانع تراشی بر سر راه برجام صورت می گیرد و روشن می‌کند که آنها قصد دبه کردن برجام را دارند.

نقوی حسینی با بیان اینکه دستیابی ایران به تجهیزات نظامی و موشکی حق کشورمان است، گفت: آمریکایی ها بهتر است به جای اظهار نظر درباره موضوعات داخلی ایران در جهت اجرای دقیق برجام وارد عمل شوند و آن را طبق توافق از پیش تعیین شده انجام دهند.

وی همچنین درباره اعزام تیمی از کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به منطقه خان طومان خاطر نشان کرد: با توجه به دستور رئیس مجلس شورای اسلامی کمیسیون امنیت ملی مجلس وظیفه دارد که ابعاد این حادثه را بررسی و گزارش کامل و جامعی را از آن به مجلس ارائه دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تحقیقات کمیسیون امنیت ملی درباره حادثه رخ داده در منطقه خان طومان آغاز شده است و ما امیدواریم گزارش جامعی را درباره این موضوع به زودی به مجلس ارائه دهیم.

نماینده مردم ورامین در پایان از چگونگی اعزام تیمی از کمیسیون امنیت ملی مجلس به منطقه خان طومان اظهار بی اطلاعی کرد.

*میزان
نظرات بینندگان