arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۹۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۷ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

پوتین: 300 هزار هدف را در سوریه زدیم و 500 منطقه را از دست تروریست ها آزاد کردیم/ بركناری بشار دیگر پیش شرط آمریكا نیست/ فرمانده گردان های احمدعساف احرارالشام به هلاكت رسید + عکس

پوتین گفت که وضعیت در سوریه بسیار پیچیده است و باید تلاش‌های بسیاری جهت فراهم کردن شرایط سازش سیاسی صورت بگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که در جریان عملیات نظامی روسیه در سوریه بیش از 500 منطقه از دست تروریست‌ها آزاد شده است.

به گزارش شبکه روسیا الیوم، رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که جنگنده‌های روسی بیش از 10 هزار سورتی پرواز در سوریه داشته‌اند.

وی گفت که جنگنده‌های روسی در سوریه بیش از 300 هزار هدف را از آغاز عملیات نظامی روسیه در سوریه منهدم کرده‌اند.

پوتین گفت که وضعیت در سوریه بسیار پیچیده است و باید تلاش‌های بسیاری جهت فراهم کردن شرایط سازش سیاسی صورت بگیرد.

وی اظهار امیدواری کرد که همکاری با آمریکا به ایجاد تغییری اساسی در اوضاع سوریه بیانجامد. 

بركناری بشار اسد دیگر پیش شرط آمریكا نیست
گنادی گاتیلوف معاون وزارت خارجه روسیه با اعلام اینكه آمریكا بر خلاف گذشته دیگر برای بركناری بشار اسد به عنوان پیش شرط مذاكرات اصرار ندارد، مواضع تركیه را در نشست اخیر طرف های سوری كه تحت نظارت سازمان ملل در ژنو برگزار شد، غیرسازنده خواند.

گاتیلوف در مصاحبه با روزنامه روسی ایزوستیا كه امروز (سه شنبه) منتشر شد، گفت: موضع تركیه بر تصمیم گیری تشكل موسوم به «كمیته عالی مذاكرات» (گروه تحت نفوذ ریاض) در ترك مذاكرات ژنو تاثیر مستقیم داشت.

وی افزود: تاسف بار است كه بازیگران خارجی بویژه كشور مهمی مانند تركیه به ایفای نقش غیرسازنده در روند حل مسائل سوریه ادامه می دهند.

گاتیلوف با تاكید بر اینكه مسكو از ترك مذاكرات ژنو توسط گروه ضد سوری تحت حمایت ریاض ناراضی است، اظهار كرد: این اقدام غیرسازنده برای ناكام گذاشتن مذاكرات حل بحران سوریه انجام گرفت كه روسیه این تصمیم را محكوم می كند.

وی همچنین با اشاره به اینكه در موضع آمریكا برای بركناری بشار اسد از قدرت تغییراتی رخ داده است، افزود: واشنگتن اكنون تلاش می كند موافقت روسیه را برای توافق به منظور پایان مسئولیت رییس جمهوری سوریه در خاتمه روند مذاكرات جلب كند.

گاتیلوف اظهار كرد: با وجود این مسائل، پیشرفت هایی در موضع طرف آمریكایی دیده می شود و اگر پیش از این پافشاری می كردند كه لزوم آغاز مذاكرات كناره گیری بشار اسد است، اكنون از آن به عنوان پیش شرط گفت وگوها یاد نمی كنند.

گروه كشورهای غربی عربی ضد سوری به پیشگامی آمریكا و عربستان از پنج سال پیش با جذب و استخدام تروریست های افراطی و تندرو از كشورهای مختلف جهان حتی آمریكا و اروپا، گروه هایی مانند داعش، جبهه النصره، احرارالشام وجیش الاسلام را راه اندازی و تقویت كردند.

این كشورها تروریست ها را با هدف سرنگونی حكومت سوریه این كشور گسیل گردند و پس از ناكامی در اجرای این سناریو مجبور به پذیرش خواسته روسیه و ایران برای از سرگیری مذاكرات طرف های سوری شدند.

فرمانده گردان های احمدعساف احرارالشام به هلاكت رسید

عبدالغفار الحرب' امروز سه شنبه در حمله جنگنده های نیروی هوایی سوریه به یكی از مقرهای تروریست های احرار الشام در روستای «بنش» در حومه شمالی ادلب به هلاكت رسید.

روستای بنش اصلی ترین محل حضور تروریست هایی است كه به صورت روزانه دو شهرك شیعه نشین و محاصره شده فوعه و كفریا را بمباران می كنند.

پوتین: 300 هزار هدف را در سوریه زدیم و 500 منطقه را از دست تروریست ها آزاد کردیم/بركناری بشار اسد دیگر پیش شرط آمریكا نیست

آخرین بار این تروریست ها در روز دوشنبه با گلوله باران شهرك فوعه یك زن به نام 'زكیه حاج یحیی' را كشتند و یك دختربچه هشت ساله به نام 'میس حاج موسی' را به شدت زخمی كردند.

روز یكشنبه نیز در حمله موشكی تروریست های احرار الشام به شهرك فوعه یك جوان 17 ساله به نام 'محمد یوسف' شهید و دو شهروند دیگر به نام های 'قاسم حجازی' و 'جمیل عوض' زخمی شدند.

تروریست ها در حمله به این شهرك از موشك های موسوم به 'توپ جهنم' كه از سیلندرهای گاز خانگی ساخته می شود استفاده كردند كه به تخریب چند منزل مسكونی منجر شد.

دو شهرك فوعه و كفریا در 10 كیلومتری شمال ادلب، از 28 مارس 2015 و پس از سقوط شهر ادلب به محاصره تروریست ها درآمد و از آن زمان به صورت روزانه هدف حمله خمپاره ای تروریست ها قرار می گیرد.

شهرك فوعه 35 هزار و شهرك كفریا بیش از 15 هزار نفر جمعیت دارد.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
17
10
تاواریش پوتین (رفیق پوتین) میخوایمت
دوست داریم.
کاش بجای گورباچف ، تو رهبر اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی بودی.
حداقل جهان دو قطبی بهتر بود تو این چند سال آمریکا هر غلطی خواست کرد.
نظرات بینندگان