arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵

گرد و خاک در جنوب غرب و نیمه شرقی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی، طی سه روز آینده در برخی مناطق نیمه شرقی و از بعداز ظهر امروز و طی فردا برای مناطق جنوب غرب کشو، پدیده گرد و خاک را پیش بینی نمود.

به گزارش میزان، احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان با اشاره به گذر ناوه تراز میانی جو، طی سه روز آینده در مناطق جنوب غرب، غرب، شمال غرب، مرکز، دامنه های زاگرس مرکزی، دامنه های البرز مرکزی و بخش هایی از شمال شرق و شرق کشور رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی کرد.


مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان این که طی سه روز آینده در برخی مناطق نیمه شرقی به دلیل وزش باد نسبتاً شدید، گردوخاک پیش بینی می شود، خاطرنشان کرد: از بعداز ظهر امروز و طی فردا پدیده گرد و خاک برای مناطق جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست.

گفتنی است بنا بر اطلاعیه سازمان هواشناسی،با گذر ناوه تراز میانی جو از روی کشور، در مناطق غرب، مرکز، دامنه های زاگرس مرکزی، دامنه های البرز مرکزی و بخشهایی از شمال شرق و شرق کشور رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می شود. براین اساس وضعیت جوی امروز به شرح زیر است:

چهارشنبه 95/02/22: رگبار باران گاهی با رعدوبرق و تند باد موقت و احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها و احتمال وقوع تگرگ در استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان و دامنه های البرز در استانهای قزوین، البرز، تهران و مازندران.

بر این اساس توصیه می شود برای جلوگیری از خسارات احتمالی به سبب وقوع صاعقه، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها و آبگرفتگی معابر عمومی بویژه در مناطق کوهستانی البرز، قزوین، شمال و شرق تهران، هموطنان گرامی، سازمانهای امدادی و مسئولان ذیربط اقدامات لازم و از جمله موارد زیر را بعمل آورند:

1- خودداری از اطراق و توقف در بستر و حاشیه های رودخانه ها هرچند بدون جریان دائمی آب باشند.
2- خودداری ازفعالیتهای ورزشی صعود کوهستانی به سبب وقوع صاعقه و سیلاب در رود دره ها
3- در حد امکان پارک خودروها در فضای مسقف برای جلوگیری از خسارت تگرگ احتمالی
4- تمیز کردن جویها و نهرهای آب شهری برای تسهیل و روان سازی جریان آب بارش
5- مدیریت منابع آّب سدهای حوضه البرز مرکزی در شمال استانهای تهران، قزوین و البرز و پایش مداوم ورودی سدها در مناطق بالادست حوضه های آبی برای کنترل سیلاب
نظرات بینندگان