arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵

واکنش دولت افغانستان به اظهارات اخیر دیوید کامرون

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا می گوید که افغانستان در کنار نایجریا فاسدترین کشور های دنیا به حساب می آید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کامرون این گفته ها را در حالی بیان کرده که قرار است لندن به زودی میزبان نشست جهانی مبارزه با فساد باشد و رییس جمهورغنی نیز در این نشست شرکت خواهد کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از  شفقنا، سفارت افغانستان در لندن در واکنش به گفته های آقای کامرون با صدور اعلامیه ای گفته است که افغانستان در امر مبارزه با فساد پیشرفت کرده و گفته های کامرون را بی انصافی توصیف کرده است.

کامرون در دیدار با ملکه بریتانیا گفته: شماری از رهبران بعضی کشور ها که به طور شگفت انگیز فاسد هستند به لندن خواهند آمد، افغانستان و نایجریا فاسدترین کشور های روی زمین هستند.

در همین حال در اعلامیه سفارت افغانستان آمده است که رییس جمهورغنی و دولت او از زمان به دست گرفتن قدرت، گام های بزرگی در مبارزه با فساد برداشته اند و مبارزه با فساد در کنار مسایل امنیتی برای دولت وحدت ملی در اولویت قرار دارد.

به نقل از بخدی، در این بیانیه به "پیشرفت های مهم” دولت وحدت ملی در برخورد با فساد سازمان یافته و سیستمی اشاره شده و آمده است که یاد کردن از افغانستان به شیوه ای که آقای کامرون از این کشور یاد کرده "بی انصافی” است.

دفتر نخست وزیر بریتانیا گفته است که روسای جمهوری نایجریا و افغانستان به وجود مشکل فساد در کشورهای شان معترف هستند.

دولت بریتانیا روز پنجشنبه میزبان رهبران سیاسی و تجاری جهان در لندن است و هدف از این نشست برجسته کردن ضرورت مبارزه با فساد و گفت و گو بر سر راه های آن است.

قرار است محمد اشرف غنی، رییس جمهوری کشور نیز در این نشست شرکت کند.
نظرات بینندگان