arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۱۳۸
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۱ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵

احتمال نامزدی «بان کی مون» در انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی قوت گرفت

«بان کی مون» دبیرکل کره ای سازمان ملل متحد قرار است اواخر ماه جاری میلادی به کره جنوبی سفر کند که برخی گزارش ها از احتمال نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری این کشور حکایت دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«بان کی مون» دبیرکل کره ای سازمان ملل متحد قرار است اواخر ماه جاری میلادی به کره جنوبی سفر کند که برخی گزارش ها از احتمال نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری این کشور حکایت دارد.

به گزارش انتخاب، «بان» از جمله افرادی است که احتمالا برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی آماده می شود و یکی از برنامه های وی بررسی شرایط کره جنوبی برای این منظور است.

انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی دسامبر سال 2017 برگزار می شود و اگر چه او از جمله افراد مورد حمایت گسترده برای ریاست جمهوری به حساب می آید اما شخصا برای احراز این مقام تمایل چندانی از خود نشان نداده است.

همچنین گزارش شده که یکی از برنامه های «بان» در سفر به کره جنوبی شرکت در کنفرانس اداره اطلاع رسانی و سازمان های غیردولتی سازمان ملل است که 30 ماه جاری میلادی در شهر «گئونگ جو» در 370 کیلومتری جنوب پایتخت برگزار می شود.

انتظار می رود وی در صورت سفر به کره جنوبی در روز 26 می (6 خرداد) در همایش صلح و موفقیت که در جزیره گردشگری «جیجو» این کشور برگزار می شود، سخنرانی کند.

سازمان ملل هنوز برنامه این سفر را مورد تایید قرار نداده است اما خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی امروز چهارشنبه گزارش کرد که وی مابین این دو کنفرانس راهی ژاپن خواهد شد تا در اجلاس اقتصادهای پیشرفته «جی هفت» هم شرکت کند.

بعد از شکست حزب حاکم کره جنوبی در انتخابات پارلمانی ماه آوریل در بیستمین دوره، سفر «بان کی مون» می تواند بیشتر از هر موضوع دیگری از سوی رسانه های کره جنوبی مورد توجه قرار گیرد.

انتظار می رود وی پس از یک دوره پنج ساله به عنوان دبیرکل سازمان ملل متحد، سال جاری میلادی از این مقام کناره گیری کند.

دوره پنج ساله ریاست جمهوری خانم «پارک گئون هی» نیز سال 2018 میلادی در کره جنوبی پایان می یابد و او دیگر نمی تواند نامزد شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان