arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۴ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵

مورد عجیب در انتخابات شورای شهر بیروت

یک جنبش اعتراضی جدید در لبنان توانست 40 درصد از آرای انتخابات شورای شهر بیروت را کسب کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک جنبش اعتراضی جدید در لبنان توانست 40 درصد از آرای انتخابات شورای شهر بیروت را کسب کند.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری رویترز، یک جنبش اعتراضی جدید در لبنان روز سه شنبه اعلام کرد توانسته است 40 درصد آرای انتخابات شورای شهر بیروت را از آن خود کند؛ مسأله ای که با وجود ناکامی این جنبش در کسب کرسی در این شورا، نشان از هشداری مهم به نظام سیاسی حاکم به حساب می آید.

فهرست "بیروت شهر من" در انتخابات روز یکشنبه شورای شهر توانست از خشم عمومی مردم در خصوص شکست های حکومت استفاده و خود را به عنوان جایگزینی برای احزاب فرقه ای در این کشور که دیرزمانی است در صحنه سیاست حضور دارند، مطرح کند.

فهرست "بیروت شهر من" سال گذشته از دل موج خشم های عمومی به سبب شکست دولت در حل بحران زباله هایی که در سرتاسر این شهر انباشته شده بود، متولد شد.

فهرست "بیارته" (بیروتی ها) که از سوی احزاب اصلی لبنان از جمله جریان مستقبل به رهبری سعد حریری، سیاستمدار سنی و نخست وزیر سابق این کشور حمایت می شد، توانست تمامی کرسی ها را در انتخابات شورای شهر بدست آورد. این فهرست که کمی کمتر از 60 درصد آرا را از آن خود کرد (بیش از 47 هزار رأی) توانست تمامی 24 کرسی انتخابات شورای شهر بیروت را از آن خود کند.

جنبش "بیروت شهر من" در بیانیه ای اعلام کرده آرایی که توانسته در این انتخابات از آن خود کند و میزان آن به 32 هزار رأی می رسد، نشانگر آن است که رأی دهندگان از وضع موجود ناراضی هستند.

البته میزان استقبال از این انتخابات در پایتخت لبنان 20 درصد اعلام شده است. با وجود این، مقایسه آمار انتخابات امسال با دوره گذشته در سال 2010 نشان از کاهش جایگاه جریان وابسته به حریری در بیروت دارد.


بحران سیاسی در لبنان که در پی جنگ داخلی سوریه بوجود آمد، سبب شده است این کشور از دوسال گذشته بدون رئیس جمهور بماند. دولت کنونی لبنان هم اکنون به سبب وجود اختلافات عمیق میان احزاب حاضر در کابینه با مشکلاتی حتی برای تصمیم گیری های اساسی مواجه است.
نظرات بینندگان