arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۲ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵

گلایه‌های چایکاران از دولت

رئیس اتحادیه چایکاران با بیان اینکه چین اول برگ سبز چای تا ۴ روز آینده تمام می‌شود، گفت: اعلام نشدن نرخ خرید تضمینی این محصول، کشاورزان را نگران کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیس اتحادیه چایکاران با بیان اینکه چین اول برگ سبز چای تا ۴ روز آینده تمام می‌شود، گفت: اعلام نشدن نرخ خرید تضمینی این محصول، کشاورزان را نگران کرده است.

ایرج هوسمی در گفتگو با مهر با بیان اینکه چین اول برگ سبز چای رو به پایان است و ۳ تا ۴ روز دیگر تمام می‌شود، اظهارداشت: چین دوم برگ سبز چای هم ظرف  ۴۰ تا ۴۵ روز آینده آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در فاصله چین‌های اول و دوم نیز بهره‌برداری هایی از باغات انجام می‌شود، گفت: شرایط برداشت در چین اول بسیار مساعد و از سال گذشته بهتر است، چراکه امسال بارندگی‌ها و تابش آفتاب به موقع بوده و بر تولید تاثیر مثبت داشته است.

هوسمی درباره میزان برداشت برگ سبز چای در چین اول، اظهارداشت: هنوز آمار دقیق برداشت مشخص نیست اما طی چند روز آینده میزان آن اعلام خواهد شد.

رئیس اتحادیه چایکاران، مهم‌ترین نگرانی کشاورزان را در حال حاضر عدم اعلام نرخ خرید تضمینی برگ سبزچای عنوان کرد و افزود: نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای برای سال ۹۵ باید در آذرماه ۹۴ اعلام می‌شد تا کشاورز بتواند تصمیم بگیرد که تولید این محصول برای او به صرفه است یا خیر؟

هوسمی با بیان اینکه ما همواره با مشکلاتی از این قبیل مواجه بوده‌ایم، اضافه کرد: ابلاغ نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای منتظر تصمیم شورای اقتصاد است، ضمن اینکه شنیده می‌شود این شورا در نظر دارد قیمت تضمینی را ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش دهد.

وی ادامه داد: کشاورزان انتظار ندارند که دولت نرخ خرید تضمینی را ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش دهد، چراکه افزایش کارمزدها و هزینه‌های تولید در سالجاری بسیار بیشتر از این میزان است و مسئولان باید قیمت را متناسب با شرایط بالا ببرند.

رئیس اتحادیه چایکاران با بیان اینکه در دو سال اخیر دولت توجه خوبی به صنعت چای و کشاورزان داشته است، افزود: نباید این حمایت‌ها قطع شود و برای پایداری تولید دولت باید پشتیبانی خود را از کشاورزان ادامه دهد.

نظرات بینندگان