arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۱۶۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۵ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
در گفت و گو با «انتخاب» مطرح شد؛

عارف و لاریجانی چه نقشی در مجلس آینده خواهند داشت؟ / جواد هروی، نماینده اصلاح طلب پاسخ می دهد

در این دوره تفاوت های چشم گیری در ترکیب مجلس، هیئت رییسه و از همه مهمتر در فراکسیون ها که می توان گفت قطب نمای خانه ملت است بوجود می آید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جواد هروی، نماینده اصلاح طلب معتقد است که محمدرضا عارف ریاست فراکسیون ها برعهده عارف خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در پاسخ به سوال خبرنگار سرویس سیاسی «انتخاب» درباره ترکیب مجلس گفت: به نظرم در این دوره تفاوت های چشم گیری در ترکیب مجلس، هیئت رییسه و از همه مهمتر در فراکسیون ها که می توان گفت قطب نمای خانه ملت است بوجود می آید.

این نماینده تاکید کرد: در مجلس نهم ما دو فراکسیون اصلی داشتیم فراکسیون رهروان ولایت که از جنس اصولگرایان معتدل بودند و فراکسیون پایداری که باز هم از جنس اصولگرایان تندرو بودند  ولی در مجلس دهم شاهد سه رویکرد اصلاح طلبان، اصولگرایان و اعتدالیون و بستگی دارد که کدام یک از این جناح های چپ  و راست بتواند اعتدالیون را به سمت خود بکشاند  

وی ادامه داد: ترکیب مجلس دهم از اصلاح طلبان و اعتدالیون است که در این دوره اصلاح طلبان قدرت لازم را برای جذب اعتدالیون دارند و با پیش بینی که من دارم ترکیب مجلس به سمت اصلاح طلبی کشیده می شود

هروی درباره ریاست مجلس گفت: ریاست مجلس به طور شک بر عهده علی لاریجانی خواهد گذاشته شد و جای هیچ شکی و شبهه ای در مورد آن نیست، ولی ریاست فراکسیون به عهده عارف است که مهمترین بخش از مجلس بشمار می آید

وی عنوان کرد: به نظر من، در مجلس دهم تغییرات بنیادی در فراکسیون های موجود در مجلس بوجود خواهد آمد و می توان گفت فراکسیونها و مهمترین آن فراکسیون سیاسی در خیلی از مسائل در مجلس تعیین کننده خواهد بود.

این نماینده باز مانده از مجلس دهم درباره آینده اصولگرایان گفت: اگر اصولگرایان با همین روال پیش بروند عاقبتی نخواهند داشت و مهره سوخته در عالم سیاست بشمار می آید. در حال حاضر در جامعه هم مردم هیچ اعتمادی به این اصولگرایان ندارند حتی این اصولگرایان تندرو باعث خرابی خیلی از اصولگرایان شدند که خودشان این موضوع را می دانند ولی ترجیح می دهند همین روال را ادامه بدهند و تجدیدنظری روی رفتارهای سیاسی خود نکنند.

وی تصریح کرد: اگر اصولگرایان همین بازی ها را ادامه بدهند مطمئن باشید در انتخابات سال آینده به صحنه نیامده برمیگردند که این برای وجهه یک طیف سیاسی اصلا مناسب نیست.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱۱
غیر قابل انتشار: ۱
علی سجده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
5
10
سال بعد اگر اصولگراها به صحنه هم بیان فقط اعلام حظور خواهند کرد نه کار دیگه ای.
جهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
4
11
به گفته خود اقای هروی در دوره تبلیغات ایشون اصولگرای اعتدالی هستند. لطفا به ایشون اصلاح طلب نگین. هم ما راحت تریم هم ایشون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
4
12
این آقای هروی زمان تبلیغات که خودش رو مستقل از جناح ها می دونست و به اپتلاف اصلاح طلبان پشت کرد. حالا خودش رو نماینده اصلاح طلب می دونه؟؟؟
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
4
10
انتخاب عزیز بد نیست از سایر اصلاح طلبهاهم نظر خواهی کنین.راه دوری نمیره.
نظرات بینندگان