arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۱۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۵ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵

واکنش آیت الله جنتی به ابطال رأی برخی نامزدها/ نظارت استصوابی شورای نگهبان عام و در تمام مراحل است

دبیر شورای نگهبان گفت:‌ بعضی ادعا می‌کنند بعد از رأی‌گیری فقط مجلس است که می‌تواند اعتبارنامه فرد فاقد صلاحیت را تأیید نکند، این ادعا علاوه بر این که خلاف نظارت استصوابی قبل از ورود به مجلس است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: نظارت استصوابی شورای نگهبان عام و در تمام مراحل است و این اقدام سابقه هم داشته است.

احمد جنتی در همایش رؤسای دفاتر استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور درباره ابطال انتخابات برخی نامزدها به علت دستیابی به اسناد جدید، که حاکی از عدم صلاحیت برخی افراد بود، افزود: در مورد فردی که بعد از رأی‌آوردن معلوم شد، مدرک تحصیلی‌اش فاقد اعتبار است و انتخابات را شورای نگهبان ابطال کرد. بعضی ادعا می‌کنند بعد از رأی‌گیری فقط مجلس است که می‌تواند اعتبارنامه فرد فاقد صلاحیت را تأیید نکند. این ادعا علاوه بر این که خلاف نظارت استصوابی قبل از ورود به مجلس است، تاریخ هم نشان نمی‌دهد که در مجلس اعتبارنامه‌ای را به جز یک مورد رد کرده باشند و به شهادت تاریخ این جای معامله و بده و بستان است.

** شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی رسالت انقلابی خود را ایفا کند
آیت الله جنتی در ادامه به فعالیت های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اشاره کرد وگفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم لازم است با یک حرکت انقلابی رسالت خود را در رساندن پیام انقلاب اسلامی به نسل جوان به خوبی ایفا کند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: در حوزه‌های علمیه اگر می‌خواهند خدمتی صادقانه به اسلام و نظام کنند، باید انقلابی باشند؛ مجلس شورای اسلامی هم باید انقلابی باشد.

وی خاطر نشان کرد: دولت و مجلس باید مسأله مهم اقتصاد مقاومتی را با روحیه انقلابی پیگیری کند تا مشکل تولید و اشتغال حل شود؛ قوه قضائیه هم باید انقلابی باشد تا بتواند اجرای عدالت کند؛ دولت باید انقلابی باشد تا در خدمت به نظام و مردم و اجرای قانون موفق باشد؛ بدون روحیه انقلابی و استکبارستیزی ـ که لازمه انقلابی‌گری است ـ نمی‌توان اصول و مبانی انقلاب اسلامی را حفظ کرد. 

آیت الله جنتی گفت: حتی چنانکه رهبر معظم فرمودند حوزه علمیه یعنی مراجع، اساتید، طلاب باید انقلابی باشند تا به درد مردم و مملکت بخورند؛ وگرنه هر چه با سواد و معلومات فقهی و اصولی و غیره باشند به این نظام اسلامی برخاسته از جهاد و ایثارگری شهدا و جانبازان نمی‌توانند خدمتی بکنند، مسأله حفظ نظام از سایر مسائل اسلامی مهم تر است؛ باید مرجع مثل آیت‌الله سیستانی در مقابله با توطئه‌های دشمن فتوای انقلابی صادر کند. 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، وی بیان داشت که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم لازم است با یک حرکت انقلابی رسالت خود را در رساندن پیام انقلاب اسلامی به نسل جوان به خوبی ایفا کند. 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۴۲
غیر قابل انتشار: ۳۸
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
101
13
ای کاش ردصلحیت ایشان فبل ازبرگزاری انتخابات می بودالبته نظرایشان قانونی است
نظرات بینندگان