arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۹ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵

رئیس جدید صدا و سیما کیست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 سرانجام بعد از ۱۸ ماه؛ محمد سرافراز از ریاست صداوسیما رفت و علی عسگری جانشین وی شد. کسی که گفته می‌شود از دوستان نزدیک عزت‌الله ضرغامی است.

 به گزارش ایلنا، علی عسگری ازجمله افرادی‌ست که از پیش از انقلاب اسلامی با نهضت حضرت امام خمینی(ره)؛ بنیانگذار انقلاب اسلامی؛ همراه بود. او به‌صورت مستمر فعالیت‌های فرهنگی علیه رژیم پهلوی داشته و حتی چند بار برای این مسئله بازداشت شده است.

عسگری؛ دارای کار‌شناسی مهندسی الکترونیک، کار‌شناسی ارشد مدیریت و دکتری سیستم و بهره‌وری است. وی در زمان دفاع مقدس در بخش‌های مدیریتی همچون صنایع هوا و فضا فعالیت می‌کرد و بعد از دفاع مقدس در بخش‌های فرهنگی محتلف مانند مشاوره دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعاملی سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی، مدیرعاملی بنیاد فرهنگی پژوهشی غرب‌شناسی، معاونت آموزشی سازمان صداوسیما، ریاست دانشکده صداوسیما و معاونت توسعه و فناوری رسانه صداوسیما فعالیت کرده است.

رئیس جدید صدا و سیما کیست؟ (+عکس)

عسگری از دوستان نزدیک عزت‌الله ضرغامی، رئیس سابق سازمان صداوسیما است و عهده‌دار معاون فنی رسانه ملی  در دوران مدیریت ضرغامی بود. وی مدیریت کارهای مهمی همچون تبدیل سیستم پخش تلویزیون از آنالوگ به دیجیتال را برعهده داشت. عسگری همچنین از طرف اتحادیه رادیو و تلویزیونی آسیا و اقیانوسیه به عنوان مهندس بر‌تر انتخاب شده و جایزه مدیر جهادی را دریافت کرده است.

نظرات بینندگان