arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۲۲۶
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۹ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵

دستورات مهم رئیس جمهور کره جنوبی درباره با ایران

رییس‌جمهور کره جنوبی امروز چهارشنبه از مدیران اقتصادی خواست تا از امضای توافق‌نامه‌های رسمی با همتایان ایرانی و مکزیکی خود اطمینان حاصل کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس‌جمهور کره جنوبی امروز چهارشنبه از مدیران اقتصادی خواست تا از امضای توافق‌نامه‌های رسمی با همتایان ایرانی و مکزیکی خود اطمینان حاصل کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره‌ جنوبی امیدوار است شرکت‌های این کشور از طریق استفاده از سفر اخیر پارک گئون های، رییس‌جمهور کره جنوبی به ایران و مکزیک بتوانند در پروژه‌های تاسیسات زیرساختی در حال اجرای این دو کشور پیروز شوند.

پارک دستاوردهای اقتصادی بالقوه‌ای را در سفرش به تهران به دست آورده است. او و حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران شاهد امضای چندین یادداشت تفاهم به ارزش بالغ بر 45.6 میلیارد دلار بودند.

پس از این که سازمان ملل در پی توافق تاریخی که با ایالات متحده و پنج قدرت جهانی بر سر برنامه هسته‌ای بحث برانگیز تهران به دست آمد، تحریم‌ها را لغو کرد. ایران به عنوان مقصدی امیدوار کننده برای سرمایه‌گذاری خارجی پدیدار گشت.

رییس‌جمهور کره جنوبی سفر اخیر خود به ایران و مکزیک را فقط یک شروع دانست و از مدیران اقتصادی خواست تا اقداماتی مانند امضای توافق‌های رسمی را انجام دهند.

او هم‌چنین متعهد شد تا تمام منابع را فراهم آورد که به شرکت‌های کره جنوبی کمک کنند تا بتوانند پروژه‌های زیرساختی را به دست آورند.

رییس‌جمهور کره جنوبی در نشستی با صدها تن از مقامات، رهبران و مدیران اقتصادی درباره‌ی این که چگونه از پیشرفت‌های مرتبط اقتصادی بهره بگیرند به سخنرانی پرداخت.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان