arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۲۳۹
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵

قالیباف را خواب برد شهر آفتاب را آب!

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که بزرگترین رویداد فرهنگی سالانه کشور محسوب می‌شود، پس از ۲۸ سال اجاره‌نشینی، بالاخره امسال صاحب خانه شده است. خانه ای که البته علی رغم آفتابی بودن نامش در اولین سال حضور در آن میزبان باران شد!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که بزرگترین رویداد فرهنگی سالانه کشور محسوب می‌شود، پس از ۲۸ سال اجاره‌نشینی، بالاخره امسال صاحب خانه شده است. خانه ای که البته علی رغم آفتابی بودن نامش در اولین سال حضور در آن میزبان باران شد!

به گزارش «انتخاب» به نقل از پارسینه، در حالی‌که هشتمین روز برپایی نمایشگاه کتاب تهران با استقبال نسبتا خوب مردم مواجه شد باد و باران شدید در عصر این روز فضای نمایشگاه را تحت تاثیر خود قرار داد و باعث هجوم بسیاری از بازدیدکنندگان به فضاهای مسقف شد.

به گزارش «پارسینه» بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حالی هشتمین روز خود را سپری کرد که با اولین بارش نزولات آسمانی در طول برگزاری این دوره فضای نمایشگاه را باد و باران شدید فراگرفت به صورتی که باعث شد بسیاری از مخاطبان حاضر در نمایشگاه به سبب دشواری تردد در فضا های باز به سمت فضاهای مسقف هجوم بیاورند.

بسیاری از صاحبان غرفه ها در فضای باز به علت شرشر آب و ریختن آن روی کتاب‌ها، کتاب‌های خود را با چادر و بنر پوشاندند. البته کار به تعطیلی موقتی این ناشران ختم نشد و بارش باران باعث شد تعدادی از سازه های موقت بخش رفاهی نمایشگاه شهر آفتاب مثل محل استقرار مسافران واژگون شود. این در حالی است که محمدباقر قالیباف شهردارمحترم تهران مجموعه بین المللی شهر آفتاب را مهمترین زیرساخت برای صنعت نمایشگاهی دانسته است!

شکی نیست که مکان قدیمی و 28 ساله نمایشگاه کتاب یعنی مصلی مکان مناسبی برای برپایی نمایشگاه کتاب نبود اما سوال این است که چگونه و با چه توجیهی مدیران محترم شهری به صرف بودن یک خط مترو و مسیر بزرگراهی تا چندین کیلومتر خارج از شهر و بدون پیش بینی و تجهیز امکانات جهت برگزاری هر چه بهتر آن بزرگترین رویداد فرهنگی کشور را وادار به اسباب کشی کرده است؟ آیا با حضور 1700 ناشر داخلی و 130 ناشر خارجی نباید تجهیز ابتدائی جهت هر چه بهتر برگزار شدن آن صورت می گرفت؟ آیا نباید تمهیدات اولیه برای مقابله با خسارت های ناشی از امکان بارش های جوی و تغییرات آب و هوایی با توجه به فضا و موقعیت خارج از شهر آن انجام می شد؟

این‌ها سوالاتی جدی است که مدیران شهرداری تهران که تجربه مواجهه با چنین مشکلاتی حتی در زمان برگزاری نمایشگاه در مصلی را نیز داشتند باید پاسخگو باشند.

نظرات بینندگان