arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۲۵۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۲ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵

معاون وزیرخارجه: ظریف و دیپلمات های عاقل نان را به جای نفت بر سر سفره های مردم قرار دادند

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه گفت: امیدواریم دکتر عراقچی به زودی فرصت نوشتن کتابی در مورد دیپلماسی نان پیدا کنند؛ چرا که طی این سه سال کار آنها دیپلماسی نان بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه گفت: امیدواریم دکتر عراقچی به زودی فرصت نوشتن کتابی در مورد دیپلماسی نان پیدا کنند؛ چرا که طی این سه سال کار آنها دیپلماسی نان بود.

به گزارش انتخاب، محمدرضا رحیم پور در آئین رونمایی از 30 عنوان کتاب از اداره نشر وزارت امور خارجه که عصر امروز چهارشنبه در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب تهران در شهر آفتاب برگزار شد، افزود: امیدواریم دکتر عراقچی به زودی کتابی بنویسند در مورد آنچه بر این مملکت گذشت که تعدادی افراد، سنگی را در چاه شورای امنیت انداختند و دکتر ظریف و دیپلمات های عاقل، آن را درآوردند و نان را به جای نفت بر سر سفره های مردم قرار می دهند. وی با بیان اینکه دیپلمات ها باید خمس علم خود را با کتاب، نگارش ، بیان شفاهی و مصاحبه بپردازند گفت: ما باید در ملاقات ها و سفرهایمان بتوانیم حافظ منافع مملکت خود باشیم.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه با اشاره به تجربه 30 ساله دیپلماتیک خود گفت: می گویند دیپلمات ها پل آخر روابط با هر کشوری هستند که نباید خراب شود و نباید این ارتباط با شعارها ، حرف های تند و سخنان نظامی گری از بین برود.وی ادامه داد: بنابر این، احتیاط، صبر و اعتدالگرایی در حرفه ما واجب است. ممکن است این موضوع اینگونه تعبیر شود که آنها انقلابی نیستند اما نکته این است که دیپلمات ها باید در شغل خود از تندروی اجتناب کنند.

رحیم پور ادامه داد: هنگامی که بین دو کشور جنگ درمی گیرد، نخست باید دیپلمات های آن کشور را اعدام کرد؛ چرا که سفیر و دیپلمات نباید اجازه جنگ دهند.
الهه کولایی استاد دانشگاه نیز در این مراسم اظهار داشت: هنگامی که اتحاد جماهیر شوروی فرو پاشید موضوع بهره برداری از دریای خزر به مساله ای پرتنش منطقه ای و حتی فرامنطقه ای تبدیل شد.

وی اظهار داشت: ‌دریای خزر به دلیل منافع انرژی، عرصه رقابت پیچیده ای در منطقه است؛ به ویژه که ایران مسیر طبیعی و مستقیم این دریاچه به آب های آزاد جهان است؛ بنابر این، باید نگاه ویژه به این عرصه مهم آبی داشته باشیم تا منافع جمهوری اسلامی ایران ابزار بازی کشورهای دیگر قرار نگیرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان