arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۳۱۰
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۵ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵

سوزان رایس: ترامپ نمی‌تواند تهدیدات امنیتی را از بین ببرد

مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت ملی اظهار داشت پیشنهادهای دونالد ترامپ نمی تواند تهدیدات امنیتی را از بین ببرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت ملی اظهار داشت پیشنهادهای دونالد ترامپ نمی تواند تهدیدات امنیتی را از بین ببرد.

به گزارش  انتخاب به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ "سوزان رایس،" مشاور رئیس جمهور آمریکا، تاکید کرد پیشنهادهای "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، درباره مهاجرت و تشکیل دولتی از "مردان سفید پوست و از (فارغ التحصیلان دانشگاه) ییل" مانعی برابر آمریکا برای مهار تهدیدات امنیتی خواهد بود.

بر اساس بخشهایی از سخنرانی رایس که در دانشگاه فلوریدا بیان خواهد کرد وی به "آرایی که تنوع ما را رد می کند و می پرسد چرا آمریکا باید اشخاصی از همه نژادها، ادیان و اعتقادات را بپذیرد" حمله کرد.

رایس در گفتمان سیاسی معتقد است دیپلماتها، نظامیان و جاسوسهای آمریکایی باید نشان دهنده تنوع قومی و نژادی این کشور باشند.

وی افزود: اگر از همه دارایی های نژادی، زبانی و تجربه های اقتصادی و اجتماعی خود استفاده نکنیم با دستانی بسته جهانی پیچیده را اداره خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: این نظرات می تواند قدرتمند باشد و می تواند موجب شود ما احساس کنیم در جای خودمان قرار نداریم. آیا چیزی را که می دانید به علت اینکه مشکل آنهاست و مشکل ما نیستند رها کنیم.

رایس گفت: همان طور که "باب گراهام،" سناتور سابق فلوریدا، گفته است قدرت امنیت ملی ما معمولا به سفید، مردانه و از دانشگاه ییل محدود نمی شود.

اظهارات و مواضع تند ترامپ مانند پیشنهاد وی برای جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا یا ساخت دیوار حائل در مرز با مکزیک برای جلوگیری از مهاجرت به آمریکا و حتی کاهش مشارکت آمریکا در تامین منابع مالی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای اینکه متحدان دیگر سهم بیشتری پرداخت کنند، حتی داخل حزب جمهوری خواه آمریکا نیز جنجال برانگیز شده است.

اما این میلیاردر 69 ساله که تاکنون هیچ سمت منتخبی را برعهده نداشته، توانسته است با اظهاراتش درباره زنان، مکزیکی ها و مسلمانان نظرات خود را بر بخش زیادی از رای دهندگان دیکته کند.
نظرات بینندگان