arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۳۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۱ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵

گزارش آسیب‌های اجتماعی به مقام معظم رهبری تقدیم شد

وزیر کشور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه گزارش آسیب‌های اجتماعی به مقام معظم رهبری تقدیم شد گفت: ما وظیفه شرعی، عقلی و حکومتی خود می‌دانیم تا این دغدغه رهبری را برطرف کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر کشور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه گزارش آسیب‌های اجتماعی به مقام معظم رهبری تقدیم شد گفت: ما وظیفه شرعی، عقلی و حکومتی خود می‌دانیم تا این دغدغه رهبری را برطرف کنیم.

به گزارش انتخاب، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز در اجلاس استانداران سراسر کشور در مشهد مقدس اظهار داشت: ما دستور اصلی امروز را بحث اقتصاد مقاومتی گذاشته‌ایم و در کنار آن بررسی آخرین وضعیت پیگیری‌های آسیب شناسی اجتماعی را نیز خواهیم داشت.

وی بیان کرد: اخیراً گزارشی شش ماهه در رابطه با آسیب‌های اجتماعی به مقام معظم رهبری نیز ارائه کرده‌ایم، همچنین قرار است در این نشست در رابطه با مشهد 2017 استاندار خراسان رضوی سخنرانی داشته باشند.

وزیر کشور با بیان اینکه اراده ما در دولت بر این است که دستور مقام معظم رهبری را در رابطه با اقتصاد مقاومتی عملی کنیم تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی از هر جنبه‌ای که مورد بررسی قرار بگیرد قابل توجیه و تبیین است و عملی کردن آن به عنوان یک واجب شرعی و عقلی محسوب می‌شود.

رحمانی فضلی افزود: در سال‌های گذشته که وضعیت اقتصادی ما مبتنی بر فروش نفت بود نتوانستیم آن چنان که باید و شاید به موفقیت اقتصادی دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: اگر از جنبه امنیتی به اقتصاد مقاومتی بنگریم خواهیم دید که کشورهایی به قدرت ملی بالایی دست پیدا کرده‌اند که قدرت اقتصادی بزرگی را پشتوانه خود دارند.

وزیر کشور عنوان کرد: امروزه کشورهایی که نقش موثری در جهان ایفا می‌کنند در گام اول دارای یک اقتصاد موثر، محکم و بنیادی هستند.

رحمانی فضلی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب بر ایستادگی و مقاومت تاکید داشته بنابراین امروز لازم است تا برای افزایش این ایستادگی و قدرت پایه‌های اقتصادی کشور را بازسازی کنیم.

وی ایران را یک کشور الگو ساز عنوان کرد و افزود: در بین الگوهای حکومتی جهان ایران اسلامی با الگوی حکومت اسلامی گام به عرصه گذاشت و توانست افتخارات بسیاری را رقم بزند.

وزیر کشور تصریح کرد: دنیای مردم در حوزه اقتصاد و مادیات تعریف می‌شود و ما نیز از طرفی به دنبال ایجاد رفاه و آرامش دنیوی و از سویی دیگر معنویات و آخرت مردم هستیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمان بسیار حساسی بر مسئله اقتصاد مقاومتی انگشت گذاشتند گفت: مقام معظم رهبری شش سال بر این موضوع تاکید داشتند و در سال جاری نیز با جدیت تمام بر این موضوع تاکید کردند از این رو ما وظیفه شرعی، عقلی و حکومتی خود می‌دانیم تا این دغدغه رهبری را برطرف کنیم.

وی با اشاره به ایجاد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در دولت گفت: این ستاد با مسئولیت معاون اول دولت ایجاد شده و در جلسات اخیر نیز دستورالعمل‌ها تدوین و به صورت کامل تقسیم کار شده و همه موظفند تا با اختیارات خاصی که دریافت کرده‌اند پیگیر مسئله اقتصاد مقاومتی در استان‌های خود شوند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در این سال ادعا داشته‌ایم که استان‌ها توانایی اداره خود را در بخش اقتصادی دارند و در این باره نیز حاضر بودیم تا چند استان را به عنوان استان‌های درآمد هزینه معرفی کنیم.

رحمانی فضلی بیان داشت: اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در دو استان اخیراً در جلسه ما با مسئولان به تصویب رسید و بنا شد تا دو استان برخوردار و کم برخوردار به عنوان استان‌های آزمایشی مورد بررسی قرار بگیرند.

وی افزود: پس از بحث و بررسی‌های بسیار استان‌های آذربایجان شرقی و کرمان به عنوان استان‌های ابتدایی معرفی شدند که در ادامه استان کرمان جای خود را به استان لرستان داد.

وزیر کشور ادامه داد: اما اخیراً با دستور رئیس جمهور، استان کرمان نیز به عنوان یکی دیگر از استان‌های کم برخوردار در کنار استان لرستان به این طرح وارد شد.

رحمانی فضلی با اشاره به دیدار اخیرش با مقام معظم رهبری گفت: در صحبتی که با رهبر معظم انقلاب داشتم از ایشان قول گرفتیم تا با محبت خود دستوری به سازمان‌های حاکمیتی غیردولتی بدهند تا ما را در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی یاری سازند.

وی خطاب به تمامی استانداران حاضر در جلسه گفت: در این جلسه جای تعارفات همیشگی و سخنان تکراری نیست بلکه همه جمع شده‌ایم تا سخنانی حول محور مسئله روز کشور یعنی اقتصاد مقاومتی بر زبان بیاوریم.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان