arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۲ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵

50 سد کشور در آستانه سرریز

علاوه بر شدت بارندگی‌ها محل نزولات جوی و نوع نزولات نیز موجب شد تا روان‌آب‌های خوبی را در سال جاری داشته باشیم، چرا که علی‌رغم افزایش 22 درصدی بارندگی‌ها شاهد افزایش 64 درصدی روان‌آب‌ها نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بارندگی‌های اخیر در کشور 218 میلی‌متر به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به میانگین دراز‌مدت تنها یک درصد کاهش و نسبت به سال گذشته 22 درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین 50 سد در آستانه سرریز شدن هستند.

به گزارش انتخاب ، محمد حاج‌رسولی‌ها – مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به آخرین وضعیت بارندگی‌های کشور گفت: طی روزهای اخیر بارندگی‌های خوبی را در کشور شاهد بودیم که این امر نیز باعث شده جریانات سطحی کشور شرایط مطلوب‌تری را نسبت به گذشته داشته باشد.

وی ادامه داد: علاوه بر شدت بارندگی‌ها محل نزولات جوی و نوع نزولات نیز موجب شد تا روان‌آب‌های خوبی را در سال جاری داشته باشیم، چرا که علی‌رغم افزایش 22 درصدی بارندگی‌ها شاهد افزایش 64 درصدی روان‌آب‌ها نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به وضعیت حجم مخازن سدها اظهار کرد: در شرایط فعلی 67 درصد مخازن سدها پر شده و آب موجود در مخازن سد‌ها 33 میلیارد مترمکعب گزارش شده است.

حاج‌رسولی‌ها با بیان این‌که حجم موجودی 50 سد کشور از 95 درصد بیشتر است، گفت: یعنی این سدها در آستانه سرریز شدن قرار گرفته‌اند.

به گفته وی امسال شرایط بارندگی‌ها بسیار خوب بوده و در حوزه خلیج فارس و دریای عمان 61 درصد افزایش بارندگی داشته‌ایم.

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان این‌که اکثر سدهای کشور در این حوزه قرار دارند، اظهار کرد: همین مساله موجب شد تا وضع حجم سدهای این حوزه خوب باشد.

حاج رسولی‌ها با اشاره به وضعیت منابع آبی کشور در فصل تابستان گفت: غیر از دو نقطه یکی در حوزه سد درودزن فارس و سد زاینده‌رود اصفهان در مابقی نقاط کشور وضعیت منابع‌ آبی خوب است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان