arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۳۴۱
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵

ریزگرد نفس ریگانی‌ها را برید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : فرماندار ریگان با اشاره به زندگی شنی مردم ریگان گفت: ریگان در بحران جدی قرار دارد و ریزگردها نفس ریگانی‌ها را بریده است.

امین باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: ریزگردها به همراه غلظت زیاد که موجب مسدود شدن یک ساعته جاده ریگان - چابهار طی شب گذشته شد، مشکلاتی را برای اهالی روستاها به وجود آورد که با تلاش نیروهای راهداری این محور بازگشایی شد.

فرماندار ریگان با بیان اینکه این ریزگردها شب گذشته آرامش ریگانی‌ها را سلب و تعدادی را راهی مراکز درمانی کرد، یادآور شد: از روز گذشته تاکنون تمام مراکز بهداشتی درمانی ریگان در حالت آماده‌باش هستند و ریگان در بحران جدی قرار دارد.

باقری با اشاره به اینکه ریزگردها افراد میانسال و کودکان را خانه‌نشین کرده‌ است، بیان داشت: کشاورزی از دیروز تاکنون در این شهرستان مجددا مختل شد.

وی گفت: ریه روستانشینانی که در حاشیه کانون بحران ریزگردها قرار دارند، دچار مشکلاتی شده در صورت عدم مهار ریزگردها این روستاها متروکه می‌شوند.

فرماندار ریگان با اشاره به اینکه ریگان کانون بحران ریزگردها در استان است، بیان کرد: تاکنون هیچ اقدامی برای مهار ریزگردها در این شهرستان انجام نشده است.

باقری افزود: این ریزگردها در این شهرستان محلی هستند و از جایی نشأت نمی‌گیرند و در صورت عدم مهار آنها ریگان خالی از سکنه شده و شرق استان را نابود می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مقرر شد محیط زیست چندین دستگاه پایش ریزگردها در این شهرستان مستقر کند، تاکنون این امر در این شهرستان محقق نشده است.

فرماندار ریگان خاطرنشان کرد: خشکسالی‌های چند ساله اخیر و از بین رفتن پوشش گیاهی در این شهرستان از جمله عوامل بروز ریزگردهاست و از سال گذشته تاکنون بیش از یک‌هزار و 800 نفر راهی مراکز درمانی شده‌اند.

باقری عنوان کرد: این شهرستان بحرانی فاقد اداره هواشناسی است.

به گزارش فارس، ریگان کانون بحرانی ریزگردها در 285 کیلومتری شرق استان قرار دارد.
نظرات بینندگان