arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵

ایجاد مراکز مشاره‌ای توسط قوه قضائیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: به‌موجب قانون حمایت از خانواده، قوه قضائیه موظف شده است در راستای حفظ کیان خانواده مراکز مشاوره‌ای ایجاد کند و قبل از انجام دادرسی نظر کارشناسان فعال در مشاوره را که جهت صلح و سازش انجام می‌شود، در رأی نهایی لحاظ کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدباقر الفت در افتتاح طرح مداخله در خانواده که چهارشنبه‌شب در مرکز مداخله بحران شماره دو مشهد به بهره‌برداری رسید، گفت: به‌موجب قانون حمایت از خانواده، قوه قضائیه موظف شده است در راستای حفظ کیان خانواده مراکز مشاوره‌ای ایجاد کند و قبل از انجام دادرسی نظر کارشناسان فعال در مشاوره را که جهت صلح و سازش انجام می‌شود، در رأی نهایی لحاظ کنند.

وی در مورد طرح مداخله در خانواده افزود: این طرح به‌منظور کاهش طلاق و عوارض آن با مشارکت دادگستری و بهزیستی صورت گرفته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه کارکرد مصلحین در خانواده‌ها از بین رفته است، تصریح کرد: وجود افراد مصلح و هدایتگر در خانواده‌ها یا از بین رفته است یا خود آن مصلح، فهم مشترکی از زوجین ندارد.

الفت از تدوین کتابی در تشریح الگوی رفتاری مراکز مشاوره خبر داد و گفت: مراکز مشاوره مولود کشورهای دیگر است که پیوندهای خانوادگی آن‌ها شبیه به ما نیست و باید حل اختلافات را بر اساس آموزه‌های دینی انجام دهیم و بر همین اساس و برای رویه ثابت در این مراکز این کتاب تألیف شده که با استقبال مشاوران و کارشناسان روبرو شده است.

وی مشهد را پیشتاز مراکز مشاوره در کشور معرفی کرد و افزود: امیدواریم نتایج محسوس و ملموسی در دادگاه‌ها به دست آید و کاری صورت گیرد که دادخواستی به دادگاه‌ها نیاید و همه اختلاف‌ها در مراکز مشاوره پیگیری شود.
نظرات بینندگان