arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۳۶۲
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۳ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵

پیش‌بینی رگبار و وزش باد شدید در مناطق غربی و شمال شرق کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، گفت: امروز، پنج شنبه فعالیت موجی در تراز میانی جو در غرب کشور، موجب رگبار رعد و برق و در برخی نقاط با وزش باد شدید موقت همراه خواهد شد.

احد وظیفه عنوان کرد: به تدریج ابرناکی در اکثر مناطق نیمه غربی، مرکز، دامنه البرز و شمال شرق کشور افزایش یافته و در این مناطق رگبار باران و در برخی مناطق با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: شدت بارش‌ها امروز در استان‌های کردستان، کرمانشاه، شمال لرستان، شمال ایلام، جنوب همدان، مرکزی، اصفهان، دامنه‌های جنوبی البرز، در استان‌های زنجان، قزوین، تهران، سمنان و به تدریج خراسان شمالی، خراسان رضوی و با شدت کمتری در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال بختیاری، اردبیل آذربایجان شرقی و جنوب آذربایجان غربی پیش بینی شده است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور همچنین عنوان کرد: در روز جمعه رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور ادامه خواهد داشت و شدت آن در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی، شمال سمنان و کرمان خواهد بود.

وظیفه همچنین گفت: روز شنبه در ساعات بعدازظهر رگبار خفیف باران در ارتفاعات البرز مرکزی و جنوب شرق کشور دور از انتظار نیست.

به گزارش ایسنا، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در ادامه در خصوص آخرین وضعیت آب و هوایی استان تهران طی سه روز آینده نیز عنوان کرد: در روز پنج شنبه 23 اردیبهشت ماه هوای این استان نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار رعد و برق و همچنین گاهی با وزش باد شدید همراه خواهد بود؛ بیشینه و کمینه دمای هوا نیز در روز پنج شنبه 25 و 14 درجه سانتی گراد است.

وی در ادامه در خصوص وضعیت هوای استان تهران در روزهای جمعه و شنبه 24 و 25 اردیبهشت ماه نیز اظهار کرد: استان تهران در دو روز جمعه و شنبه دارای آب و هوای کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد بود؛ بیشینه و کمینه دمای این استان در روزهای جمعه و شنبه به ترتیب 26 و ‌16 و 28 و 17 درجه سانتی گراد خواهد بود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان