arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۳۹۹
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۹ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵

محرومیت 41 ناشر در نمایشگاه کتاب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
41 غرفه به دلیل رعایت نکردن مقررات و ضوابط نمایشگاه از حضور در نمایشگاه کتاب تهران در روزهای باقی‌مانده و همچنین شرکت در نمایشگاه کتاب سال آینده محروم شدند.

همایون امیرزاده رئیس هیات تخلفات ناشران در 29امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: تا روز نهم نمایشگاه کتاب تهران و بر اساس جلسات این هیات تا به حال 61 رای درباره‌ی تخلفات ناشران صادر شده است.

او افزود: در گزارش این هیات نهایتاً 41 غرفه‌ی ناشران به علت تخلفات و عدم رعایت مقررات و ضوابط نمایشگاه تعطیل شدند و همچنین از حضور در نمایشگاه کتاب سال آینده نیز محروم شدند.

امیرزاده گفت: بقیه محرومیت‌ها یک یا دو روزه است و برخی از آن ها تنها به اخطار کتبی منجر شده است. از تعداد 41 غرفه‌ی تعطیل شده 6 مورد آن به خاطر نقد کردن بن‌کارت‌های الکترونیکی بوده است.

وی ادامه داد: این شش غرفه در بخش های مختلف نمایشگاه تهران اقدام به نقد کردن بن‌کارت‌ها کرده‌اند.

امیرزاده هم‌چنین درباره مصادیق تخلفات گفت: مصادیق این تخلفات که شامل محرومیت ناشران شده است شامل نقد کردن بن‌کارت الکترونیک، عرضه‌ی کتاب‌های غیر به صورت گسترده، فروش کتاب‌های سایر ناشران و واگذاری غرفه، فروش کالای غیر از کتاب در غرفه‌ها مثل اسباب‌بازی، نرم‌افزار، CD، ارائه و فروش کتاب‌های افست و بدون مجوز بوده است.

هم‌چنین چند غرفه نیز به خاطر عدم رعایت حجاب و شئونات اسلامی توسط غرفه‌داران اخطار کتبی دریافت کرده‌اند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان