arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۹ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵

رویترز: حمایت از ترامپ افزایش یافت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد حمایت از «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواهان برای ریاست جمهوری آمریکا در میان رای دهندگان احتمالی افزایش یافته است و وی رقابت بسیار نزدیکی حتی با «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات ها دارد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز با استناد به نتایج نظرسنجی مشترک این خبرگزاری و موسسه نظرسنجی «ایپسوس» مستقر در پاریس، افزایش حمایت از ترامپ را تغییری ناگهانی از زمان تبدیل شدن وی به نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا توصیف کرد.

به نوشته این خبرگزاری، نتایج این انتخابات می تواند رقابت بسیار نزدیک دو رقیب احتمالی کاخ سفید را همزمان با تصمیم گیری مردم آمریکا درآستانه انتخابات 8 نوامبر (18 آبان) نشان دهد. تا همین هفته پیش، کلینتون درنظرسنجی ها حدود 13درصد از ترامپ جلو بود. 

نتایج تازه ترین نظرسنجی اینترنتی ازهزار و 289 نفر که از جمعه پیش تا سه شنبه انجام شد ، حکایت از آن دارد که 41 درصد از رای دهندگان احتمالی ازکلینتون و 40 درصد از ترامپ حمایت می کنند و 19 درصد اعلام کرده اند که هنوز تصمیمی نگرفته اند.

این نظرسنجی با ضریب خطای حدود 3 درصد انجام شد. 

به نوشته رویترز، این نتایج افزایش حمایت از ترامپ را از زمان شکست دادن «تد کروز» سناتورتگزاس و«جان کیسیک» فرماندار اوهایو در هفته گذشته نشان می دهد.
حامیان کمپین ترامپ و کلینتون هنوز اظهار نظری دراین زمینه نکرده اند. 

کلینتون در بیشتر نظرسنجی های انجام شده در سال جدید میلادی پیشتازتر از ترامپ بوده است. 

انتظار می رود دیدگاه های عمومی درباره نامزدهای انتخاباتی آمریکا در شش ماه آینده و همزمان با آغاز تبلیغات صدها میلیون دلاری و مناظره های انتخاباتی تغییر کند. 

نتایج نظرسنجی مشترک دیگری از سوی رویترز و ایپسوس در اوایل ماه جاری نشان داد که اکثر رای دهندگان آمریکایی به هیچ یک از وعده های این دو نامزد انتخاباتی در خصوص مسوولیت های رئیس جمهوری شامل مدیریت اقتصاد آمریکا، ایفای نقش فرماندهی قوا و رفتار بر پایه «استانداردهای بالای اخلاقی» اعتمادی ندارند. 

افزایش حمایت از ترامپ در نظرسنجی ها با تلاش وی برای گرفتن کنترل حزب جمهوری خواه از رهبرانی اتفاق افتاده که در رقابت های اولیه درون حزبی تلاش می کردند با وی رقابت کنند.

«پل رایان» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت فعلا اماده حمایت از ترامپ نیست و برخی از مقامات ارشد حزب جمهوری خواه از جمله «جورج بوش» و«جورج هربرت واکر بوش» رئیسان جمهوری پیشین آمریکا و «میت رامنی» و «جان مک کین» نامزدهای سابق ریاست جمهوری گفته اند که در گردهمایی جمهوری خواهان در «کلاولند» که ژوییه (تیر)برگزارخواهدشد، شرکت نمی کنند. 

نظرات بینندگان