arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵

بغض گلوی سید مقاومت را فشرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی امروز خود به مناسبت روز جانباز اعلام کرد هدف آمریکا و اسرائیل فقط نابودی حزب‌الله از طریق داعش نیست، بلکه مشکل اساسی آنها با کسانی است که علیه اسرائیل مبارزه و هیمنه آمریکا را می‌شکنند.

 دبیرکل حزب الله لبنان عصر امروز (پنجشنبه) به مناسبت روز جانباز سخنرانی کرد.

سید هنگام ارائه توصیه‌هایی به جانبازان برای ادامه راه مقاومت، زمانیکه گفت «عباس حسین را تنها نگذاشت» بغض کرد وجمله‌اش رانتوانست کامل کند

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی امروز خود اعیاد شعبانیه و روز جانباز را به جانبازان و خانواده‎های آنها و مردم تبریک گفت.

نصرالله با اشاره به روز نکبت و سالروز اشغال فلسطین گفت: روز نکبت (روز تاسیس اسرائیل و اشغال فلسطین در سال 1948 که به روز نکبت نزد فلسطینیان معروف شده است) را یادآور می شویم، روزی که به فراموشی سپرده شد همانند همه تحولاتی که به فلسطین مربوط و فراموش می‌شود.

دبیرکل حزب الله افزود: همانطوری که انگلیس نکبت را برای فلسطینیان به ارمغان آورده است، اکنون آمریکا و همپیمانان منطقه‎ای آن را با سازمان‌های تروریستی به منطقه ما آوردند.

وی افزود: امروز مردان، زنان، ارتش‎‌ها، ملت‎ها، جریان‎ها و جنبش‌های منطقه پویا و قوی و مصمم در نابودی سناریوی آمریکایی هستند.

نصرالله ضمن محکومیت انفجارهای خونین بغداد طی روز گذشته، افزود: روز گذشته شاهد جنایات داعش در بغداد بودیم، جنایاتی که داعش با ارتکاب آن علیه زنان و کودکان افتخار می کند، داعشی که در محورهای مقاومت شکست می خورد ولی انتقام آن را از مردم عادی و روستائیان و شهرنشینان می گیرد. در سوریه وقتی مثلا در تدمر دچار شکست می شود در دمشق دست به حملات تروریستی و انفجار می زند و یا در لبنان وقتی متحمل شکست می شود در ضاحیه دست به عملیات انفجاری می زند.

نصرالله تصریح کرد: خیلی‎ها آمریکا را مسئول می‌دانند و سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آمریکا چه ارتباطی با داعش دارد؟ آیا ممکن است  آمریکا با این گروه هایی که افکار تکفیری دارند، همکاری کند؟ سوال دوم این است که چه دلیلی وجود دارد؟ زیرا هیچی دلیلی دال بر ارتباط آمریکا با داعش و جبهه النصره وجود ندارد. اینجاست که پی بردن به ماهیت دشمن و تشخیص آن سخت می شود و این همان چیزی است که ما برای سخن گفتن درباره آن نیاز داریم.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: برخی‎ها معقتدند این گروه های تکفیری با اندیشه های افراطی که دارند، ارتباطی به آمریکا ندارند و برای مبارزه با آنها باید از کمک های آمریکا استفاده کرد. اما به عنوان نمونه به سخنان هیلاری کلینتون وزیر سابق امور خارجه آمریکا اشاره می کنم که بر حمایت گسترده واشنگتن از القاعده در مدت 20 سال برای مبارزه با شوروی سابق در افغانستان تاکید کرد. «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه اسبق آمریکا در سال 2009 پس از ادای سوگند در برابر کمیته اعتبارات و تخصیص بودجه مجلس سنای آمریکا گفت: به یاد داشته باشیم که مردمانی که امروز با آنها می‌جنگیم، از 20 سال پیش به آنها کمک مالی کردیم و واقعا نیز اقدام به این کار نمودیم؛ زیرا در مقابله با اتحاد جماهیر شوروی پس از حمله علیه افغانستان، درمانده بودیم، برای همین به آنجا رفتیم و با سرویس اطلاعاتی پاکستان بر سر جذب نیروهای مجاهد در جهان اسلام به توافق رسیدیم و از بین کسانی که در عربستان و سایر کشوها، تفکر وهابی داشتند برای جنگ با شوروی آنها را به افغانستان منتقل کردیم، در نتیجه نیروهای شوروی عقب‌نشینی کردند و اتحاد جماهیر شوری از هم فروپاشید.

دبیرکل حزب الله افزود: وزیر خارجه اسبق آمریکا گفته بود که ولی باید آنچه را کاشته بودیم، درو می‌کردیم، پاکستان را رها کردیم و همکاری با ارتش آن‌ را ادامه ندادیم و پاکستانی‌ها را تنها گذاشتیم تا خود با مشکلاتشان کنار بیایند و ما امروز داریم هزینه وقت از دست رفته را می دهیم تا جبران مافات شده باشد. حال این وزیر خارجه آمریکا امروز نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور است.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: امروز آمریکا و اسرائیل و غرب مشکلی که در منطقه دارند، محور «مقاومت»، «جمهوری اسلامی ایران»، «جمهوری عربی سوریه» و جنبش های مقاومت در لبنان و فلسطین است.

سید حسن نصرالله در ادامه به مصاحبه «کلارک» با یک ژنرال بازنشسته آمریکایی و از فرماندهان سابق ناتو با شبکه سی ان ان اشاره کرد و گفت: کلارک گفته بود که واشنگتن و همپیمانانش، داعش را برای نبرد با حزب الله به وجود آوردند و هدف از ایجاد این گروه نابودی حزب الله است.. وی گفت که داعش با حمایت مالی آمریکا و همپیمانانش در منطقه ایجاد شد و واشنگتن در حمایت مالی حملات تروریستی داعش سهیم است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: آنها می‌خواهند که داعش در مرزهای شرقی و غربی و اگر بتوانند در داخل ایران باشد و عربستان برای این کار تلاش می‌کند. دشمنان می خواهند داعش به عرسال (در شرق لبنان) و ساحل مدیترانه برسد. بهتر است که بصیرت‌افزایی کنیم و خطری را که سالهاست ما را تهدید میکند، بشناسیم.

وی در ادامه به تحولات یمن اشاره کرد و افزود: مشکل آمریکا با کشور یمن در حالی آغاز می شود که این کشور اکنون به یک قدرت تبدیل شده است و آمریکا به بهانه داعش باز می گردد و ملت عراق که نیروهای آمریکایی را بیرون کردند دوباره به بهانه داعش به این کشور باز می گردد و برای بازگشت به سوریه به بهانه داعش و حتی با تصمیمات سیاسی برنامه ریزی می کند. بنابراین داعش وسیله ای برای خوش خدمتی به آمریکا جهت رسیدن به اهدافش از جمله سیطره بر منطقه است. لذا می بینیم که ژنرال آمریکایی می گوید که داعش و جبهه النصره را برای تخریب وجهه حزب الله و نابودی آن آوردند.

نصرالله خطاب به مسلمان جهان گفت: آنچه در منطقه رخ می دهد جنگ شیعه و سنی نیست هرچند دشمنان تلاش می کنند به آن صبغه طایفه ای ببخشند.

دبیر کل حزب الله لبنان ابراز داشت: مشکل آنها مسلمان بودن و دین نیست، بلکه مشکل آنها با دولت‌ها و جریان‌هایی است که اشغال فلسطین را مردود می‌دانند، مشکل آن‌ها با تمام کسانی است که سلطه استکبار آمریکا بر منطقه را قبول ندارند، مشکل آن‌ها با کسانی است که می‌خواهند کرامت، عزت و شرف امت اسلام را به آن بازگردانند، مشکل آن‌ها کسانی هستند که می‌خواهند منافع امت اسلام به خود این امت برگردد و نه شرکت‌های غربی، مشکل آن‌ها با روح، اندیشه، تصمیم و اقدام مقاومت در میدان نبرد است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی همه چیز را تخریب می‌کند، سربازان ما را می‌کشند و هر چه بیشتر ما را در تنگنا قرار می‌دهند، ما بر ادامه مبارزه اصرار می‌کنیم، رژیم صهیونیستی نتوانست تفکر مقاومت را ریشه کن کند، ولی دشمنان ما امروز می‌توانند به ما ضربه وارد کنند؛ برای اینکه آن‌ها امروز به اسم اسلام، به اسم مکه و با عناوینی چون فتنه می‌جنگند. این بلایی است که اگر امروز به آن فرصت بدهیم، فلسطین از دست خواهد رفت؛ این دشمنان برای همین از تجربه جهادی‌های عربستان، پاکستان و اروپا استفاده کردند و آن‌ها را به عراق و سوریه کشاندند.

نصرالله تاکید کرد: آنچه در عراق و سوریه رخ می دهد، مبارزه برای اصلاحات، دموکراسی، آزادی، کرامت، حاکمیت، مقدسات نیست، بلکه جنگ با گروه های تروریستی تکفیری مانند جبهه النصره، داعش و دیگر گروه هایی است که غرب و آمریکا آن را به منطقه آوردند تا محور مقاومت را نابود کنند، اما محور مقاومت از همان نخستین روز، ماهیت این نبرد را درک کرد و تصمیم خود را برای مبارزه گرفت.



منبع: فارس
نظرات بینندگان