arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۴۳۷
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۵ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵

ارتباط وزن پایین نوزاد در هنگام تولد و افزایش خطر مرگ در نوجوانی

طبق یافته های یک تحقیق جدید، نوزادان متولدشده با وزن پایین در مقایسه با نوزادان متولدشده با وزن عادی، بیشتر در معرض ریسک مرگ در دوره نوزادی تا نوجوانی قرار دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
طبق یافته های یک تحقیق جدید، نوزادان متولدشده با وزن پایین در مقایسه با نوزادان متولدشده با وزن عادی، بیشتر در معرض ریسک مرگ در دوره نوزادی تا نوجوانی قرار دارند.

به گزارش انتخاب، تیمی از محققان دانشکده پزشکی دانشگاه کاردیف انگلستان نرخ رسمی مرگ و میر در نوزادان متولدشده با وزن پایین در بین بیش از ۱۲ میلیون تولد در انگلستان و ولز را بررسی کردند.

این تیم تحقیق در بررسی های خود دریافت که از بین ۱۲,۳۵۵,۲۵۱ مورد تولد بین سال های ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۱، ۷۴,۸۹۰ (۶۱ درصد) از مرگ ها بین زمان تولد و ۱۸ سالگی روی داده است. از بین این تعداد ۵۷,۶۲۳ (۷۷ درصد) مرگ در اولین سال زندگی و ۱۷,۲۶۷ (۲۳ درصد) مرگ بین یک سالگی تا ۱۸ سالگی روی داده بود.

نرخ مرگ و میر در نوزادان متولدشده با وزن پایین در هر دو گروه سنی بسیار بالا بود، بطوریکه نرخ مرگ و میر در بین نوزادان متولدشده با وزن کمتر از ۲.۵ کیلوگرم در مقایسه با نوزادان متولدشده با وزن نرمال ۱۳۰ بار بیشتر است.

دلایل مرگ در گروه سنی ۱ تا ۱۸ سال بسیار مختلف است، که از اصلی ترین علل مرگ و میر در افراد متولدشده با وزن پایین می توان به مشکلات مربوط به سیستم عصبی (۲۰ درصد) و سیستم تنفسی (۱۶ درصد) اشاره کرد، اما انواع سرطان ها و شرایط بیرونی نظیر تصادفات هم از علل مهم دیگر مرگ در این گروه هستند.

به گفته محققان، این مطالعه بسیار قابل توجه است چراکه برای اولین بار نشان می دهد وزن پایین به هنگام تولد با افزایش نرخ مرگ و میر از زمان نوزادی تا نوجوانی مرتبط است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان