arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۲ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵

آرزوی یک نماینده برای جانشینی طیب‌نیا یا نوبخت/ رییس کمیسیون برنامه و بودجه درباره فاجعه فیش‌های حقوقی مسئولیتی ندارد؟!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با انتشار نامه سرگشاده غلامرضا تاجگردون  به وزیر اقتصاد و تلاش وی برای تخریب طیب نیا شایعات در فضای رسانه ای پیرامون این ورود بی مورد بالا گرفت.

به گزارش انتخاب، پس از استعفای محمد ابراهیم امین از بیمه مرکزی به دنبال انتشار فیش های حقوقی مدیران آن دستگاه، غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت در مجلس نامه ای سرگشاده خطاب به وزیر اقتصاد منتشر و در آن سعی کرد به جای بیمه مرکزی طیب نیا را مقصر این ماجرا جلوه دهد. این در حالی است که امین خود مسولیت این اتفاق و قصور در مدیریت این موضوع را در متن استعفایش پذیرفته بود.

تلاش ناکام برای وزارت اقتصاد

انتشار نامه تاجگردون و تخریب طیب نیا، این پرسش را ایجاد کرد که دلیل چنین اقدامی چه می تواند باشد؟ در همین باره برخی گمانه زنی ها حکایت از آن دارد که تاجگردون با روی کار آمدن دولت یازدهم تلاش و لابی سنگینی را برای تصدی وزارت اقتصاد و یا سازمان مدیربت و برنامه ریزی که در آن زمان معاونت برنامه ریزی و بودجه ریاست جمهوری نام داشت آغاز کرد؛ اما نه زورش به نوبخت رسید و نه دولت به سبب سابقه کم وی در حوزه اقتصاد کلان حاضر به معرفی وی به مجلس برای وزارت اقتصاد شد. این ناکامی سبب شد تا تاجگردون با ابزار خود مانند ریاست کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و دوستانش در دولت تلاش کند حالا که به وزارت نرسیده نیروهایی را به وزارت اقتصاد و سازمان مدیریت و حتی بانک مرکزی تحمیل کند که هرچند در حوزه بانکی موفقیت هایی داشت اما نتوانست به وضعیت دلخواهش در سازمان برنامه و وزارت اقتصاد برسد.

پشت پرده یک نامه

گمانه زنی ها حکایت از آن دارد که با تشدید فضای رسانه ای علیه بیمه مرکزی، تاجگردون زمینه سازی برای رسیدن به وزارت اقتصاد در دولت آینده را کلید بزند؛ انتشار این نامه سرگشاده که در آن تلاش شده به طور کاملا بی ربط قصور انجام شده را متوجه وزیر اقتصاد کند، نیز در همین راستا ارزیابی می شود. این در حالی است که تاجگردون در نامه خود هیچ اشاره ای به این نکرده است که وی به عنوان رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس طی 4 سال نمایندگی اش برای ساماندهی پرداخت ها در بانک ها و بیمه ها چه طرحی تدوین کرده یا چه تلاش مستند و مستدلی انجام داده است.

بعلاوه، دوستان و نزدیکان تاجگردون در سیستم ها و مراکز بزرگ اقتصادی، از مدیران ارشد هستند و حقوق های چند ده میلیونی دریافت می کنند، جای تعجب است که این نماینده چرا پیش از این نگران نشده بود و صدایش در اعتراض به حقوق رفقایش درنیامده بود.

گفته می شود تاجگردون این روزها به دنبال یارگیری از میان نمایندگان اصولگرا و لیست امید است تا با ورود به هیات رییسه و تکیه زدن بر یکی از جایگاه های نایب رییسی مجلس، بخش دیگری از پازلش برای رسیدن به ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی یا اقتصاد در دولت آینده را کامل کند.

نظرات بینندگان