arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۴۸۹
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۴ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵

تنور گیشه‌ی سینما گرم است؟ / آخرین آمار فروش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آمار آخرین فروش فیلم‌های در حال اکران به روایت پخش‌کنندگان اعلام شد.

امیر قطبی، مدیر شرکت پخش «فیلمیران» در گفت‌وگویی با ایسنا، آخرین آمار فروش فیلم «رسوایی 2» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی را تا پایان شامگاه 23 اردیبهشت ماه، پس از 9 روز، 530 میلیون تومان اعلام کرد.

او در ادامه افزود: این فیلم که در تهران با نمایش در 25 سالن، 460 میلیون تومان فروش داشته است، پیش‌بینی می‌شود فروشش فقط در پایتخت تا پایان امشب از مرز 500 میلیون تومان بگذرد.

به گفته‌ی قطبی، این فیلم که پس از 9 روز نمایش بدون تبلیغات گسترده‌، فروشش باعث رضایت سینماداران شده است، به جز در تهران، در خراسان رضوی نیز به نمایش درآمده است و از هفته‌ی آینده اکرانش در دیگر شهرها شروع می‌شود.

در این فیلم که اتفاقاتش چند سال بعد از داستان فیلم «رسوایی» در شهری فرضی با داستانی تخیلی رخ می‌دهد، اکبر عبدی، سحر قریشی، محمدرضا شریفی‌نیا، امیر نوری، مهران رجبی، فخرالدین‌صدیق‌ شریف، رامین راستاد، ابوالفضل همراه، اسماعیل خلج، امین ایمانی به ایفای نقش می‌پردازند.

قطبی همچنین با اشاره به «یک دزدی عاشقانه» فیلمی به کارگردانی امیرشهاب رضویان افزود: این فیلم پس از 9 روز نمایش، 240 میلیون تومان فروش کرده است که با توجه به آغاز نشدن اکران‌اش در دیگر شهرها، تمامی این فروش متعلق به شهر تهران با اکران در 22 سالن می‌باشد.

در خلاصه‌ی داستان این فیلم با بازی مهدی هاشمی، فرهاد آئیش، لوون هفتوان، لادن مستوفی، امیر حسین رستمی و... آمده است: دو دزد پیر کهنه کار، پس از سال‌ها از زندان آزاد می‌شوند؛ آن‌ها به امید دریافت سهمشان از آخرین دزدی، به سراغ زنی که همدستشان بوده می‌روند، اما زن پول‌ها را برای بازی در یک فیلم هزینه کرده و پیرمردها علی‌رغم میل‌شان دوباره مجبور به دزدی می‌شوند، در حالی که شرایط در سال‌هایی که ایشان در زندان بوده‌اند، تغییر کرده و ابزارهای الکترونیک مانع موفقیت ایشان می‌شود...

او در ادامه فروش کلی آخرین ساخته‌ی ابراهیم حاتمی‌کیا را پس از 57 روز، 6 میلیارد و 400 میلیون تومان عنوان کرد.

«بادیگارد» در تهران با 18 سالن، چهار میلیارد و 150 میلیون تومان و در دیگر شهرها با 40 سالن، دو میلیارد و 250 میلیون تومان فروش داشته است.

این مدیر پخش فروش فیلم «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی را پس از 57 نمایش، در تهران با 25 سالن، پنج میلیارد و 280 میلیون تومان و در دیگر شهرها با 35 سالن، دو میلیارد و 150 میلیون تومان اعلام کرد که در مجموع به فروش کل هفت میلیارد و 430 میلیون تومان رسیده است.

حبیب اسماعیلی، مدیر پخش رسانه فیلمسازان، از فروش 145 میلیونیِ فیلم «مرگ ماهی» پس از 9 روز در 14 سالن شهر تهران خبر داد.

این پخش‌کننده با بیان اینکه فروش این ساخته‌ی روح‌الله حجازی در دیگر شهرها از هفته‌ی آینده آغاز می‌شود، گفت: فیلم «من سالوادور نیستم» به کارگردانی منوچهر هادی که نمایشش را تهران با یک سالن و در دیگر شهرها، با 45 سالن دنبال می‌کند، 14 میلیارد و 900 میلیون تومان فروش کرده است که از این میزان، هفت میلیارد و 400 میلیون آن متعلق به تهران و هفت میلیارد و 500 میلون تومان آن متعلق به دیگر شهرها است.

او در پایان با اشاره به فیلم «کفشهایم کو؟» ساخته‌ی کیومرث پوراحمد، افزود: این فیلم پس از هشت هفته نمایش در تهران با هشت سالن، 640 میلیون تومان و با 7 سالن در دیگر شهرها، (که به دلیل تاخیر در شروع اکران بیشتر هم می‌شود) 50 میلیون تومان فروش داشته است که در مجموع به فروش کل 690 میلیون تومانی رسیده است.

سعید خانی، مدیر پخش نسیم صبا، فروش فیلم «خنده‌های آتوسا» به کارگردانی علیرضا فرید را پس از دو هفته اکران با هشت سالن در تهران، 210 میلیون تومان دانست.

به گفته‌ی این پخش‌کننده، این فیلم که اکرانش را در دیگر شهرها با 4 سالن شروع کرده است، 35 میلیون تومان در شهرستان‌ها فروخته است که در مجموع به فروش این فیلم را به 245 میلیون تومان رسانده است.

در خلاصه‌ی این فیلم که باران کوثری، امیر جدیدی، بهار نوحیان، حسام شجاعی، آزاده میرزایی، فریبا آهنگ، اشکان مهری و با هنرمندی محمدرضا فروتن همراه با استوارت دنیسون به ایفای نقش می‌پردازند، آمده است: «مرجان، موسی، آتوسا، استوارت، شیلا، احسان، بهزاد، شیرین و دکتر طاهری همگی مسافران قطار تهران استانبول هستند.»

خانی همچنین فروش فیلم «خشم و هیاهو» ساخته‌ی هومن سیدی را یک میلیارد و 360 میلیون تومان در مجموع تهران و دیگر شهرها اعلام کرد.

این فیلم که در آن طناز طباطبایی، نوید محمدزاده، سعید چنگیزیان، بهناز جعفری، رضا بهبودی، رعنا آزادی ور، بهزاد عمرانی به ایفای نقش می‌پردازند، در تهران با هفت سالن، یک میلیارد و 90 میلیون تومان و در دیگر شهرها با 14 سالن، 270 میلیون تومان فروخته است.

مختاری، مدیر پخش هدایت فیلم، از فروش 11 میلیارد و 555 میلیون تومانی «50 کیلو آلبالو» در مجموع تهران و دیگر شهرها خبر داد.

این پخش‌کننده فروش این ساخته‌ی مانی حقیقی را در تهران پس از هشت هفته نمایش با 24 سالن، 6 میلیارد و 705 میلیون تومان عنوان کرد.

او با بیان اینکه مشکلات فنی فیلم باعث تاخیر در اکران این فیلم در دیگر شهرها شد، فروش شهرستان‌ها را با در اختیار داشتن 78 سالن، چهار میلیارد و 850 میلیون تومان اعلام کرد.

در این فیلم کمدی ساعد سهیلی، هستی مهدوی، پژمان جمشیدی، آزاده صمدی، علی صادقی، مهران غفوریان، افسانه بایگان، فرهاد آییش، بهنوش بختیاری، امید روحانی، سیامک انصاری، ویشکا آسایش و... به ایفای نقش می‌پردازند.

مهدی صباغ‌زاده، مدیر پخش نیمرزو فیلم، فروش کل «آژدها وارد می‌شود» دیگر ساخته‌ی مانی حقیقی را پس از 15 روز نمایش، 730 میلیون تومان عنوان کرد.

این مدیر پخش ادامه داد: این فیلم با نمایش در 20 سالن شهر تهران، 650 میلیون تومان و در دیگرشهرها با در اختیار داشتن 8 سالن (که در هفته‌های آینده افزایش می‌یابد) 80 میلیون تومان فروش داشته است.

در خلاصه‌ی این فیلم با بازی همایون غنی‌زاده، امیر جدیدی، احسان گودرزی، نادر فلاح، علی باقری، کیانا تجمل، آمده است: «دوم بهمن ماه ١٣٤٣: یک شورلت ایمپالای نارنجی رنگ از قبرستانی باستانی می‌گذرد و به سمت کشتیِ به خاک نشسته‌ای می‌راند. داخل کشتی یک زندانی تبعیدی حلق آویز شده. روی دیوارهای کشتی خاطرات روزانه‌اش را نوشته بوده. آیا این نوشته‌ها به کارآگاه بابک حفیظی کمک خواهند کرد تا بفهمد چرا سال‌ها است هیچکس مرده‌اش را در این قبرستان دفن نکرده؟»

نظرات بینندگان