arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۵۰۸
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵

ابراز امیدواری محتاطانه چین به بهبود روابط ویتنام و آمریکا

چین از عادی‌سازی روابط آمریکا و ویتنام خشنود بوده و امیدوار است این روابط در راستای منافع صلح منطقه‌ای باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 چین از عادی‌سازی روابط آمریکا و ویتنام خشنود بوده و امیدوار است این روابط در راستای منافع صلح منطقه‌ای باشد.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالی که مقدمات سفر باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به ویتنام در ماه جاری میلادی انجام می‌شود، بحث لغو تحریم‌های تسلیحاتی دولت آمریکا علیه این کشور مطرح شده است.

ویتنام اعلام کرده این کشور از اقدام آمریکا مبنی بر تسریع لغو تحریم‌های تسلیحاتی استقبال می‌کند. این امر نشان‌دهنده اعتماد میان دو کشور است.

در همین حال لو کانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: به نمایندگی از دولت چین، ما نیز خوشحالیم که روابط دو کشور توسعه یافته است و امیدواریم این روابط در راستای صلح و ثبات منطقه‌ای باشد.

وی در این باره جزئیات بیشتری مطرح نکرد.

همزمان با اینکه آمریکا و ویتنام با احتیاط بر ساخت و سازهای نظامی چین در دریای مورد مناقشه چین جنوبی نظارت دارند، مقامات کاخ سفید می‌گویند، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا پایان دادن به تحریم تسلیحاتی دوران جنگ سرد علیه ویتنام را بررسی می‌کند.

اوباما 21 مه سال جاری میلادی (اول خرداد) برای نخستین بار به ویتنام سفر می‌کند. این سفر 41 سال پس از آنکه ارتش ویتنام شمالی و متحدان ویت‌کنگش در شهر سایگون راهپیمایی کرده و این قدرت برجسته جهان را تحقیر کردند، صورت می‌گیرد.

در حال حاضر آمریکا و ویتنام، دو دشمن سابق، مسائل گذشته را کنار گذاشته و نهایتا به ایجاد روابط سیاسی، نظامی و تجاری عمیق‌تر روی آورده‌اند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان