arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۷ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵

کلینتون بر ترامپ پیروز می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رادیوملی آمریکا نوشت: براساس تجزیه و تحلیل رادیوی عمومی ملی آمریکا (NPR) هیلاری کلینتون از موقعیت انتخابی قابل توجه تری نسبت به دونالد ترامپ برخوردار است.

بر اساس این گزارش نامزد دموکرات ها در حال حاضر از آراء انتخاباتی کافی برای غلبه بر رقیب جمهوری خواه خود برخوردار است. این تجزیه و تحلیل براساس داده های رسیده از هر ایالت در خصوص میزان محبوبیت کاندیداها، رویکرد تاریخی، اطلاعات جمعیت شناسی به علاوه گزارش ها و نظرسنجی های خصوصی و عمومی صورت گرفته، انجام شده و قرار است تا روز برگزاری انتخابات در ماه نوامبر در فواصل یک ماهه به روز رسانی شود.

علاوه بر این داده ها که به طور سنتی ابزاری برای ارزیابی محبوبیت احزاب در آمریکا هستند، این احتمال وجود دارد که رقابت انتخاباتی پاییز امسال رای دهندگان سفیدپوست و کارگر را که ترامپ برای آنها جاذبه دارد در مقابل رای دهندگان لاتین زبان قرار دهد که در کنار کلینتون ایستاده اند. بنابراین پیش بینی می شود در این انتخابات نگاه سنتی به نقشه احزاب آمریکا به چالش کشیده خواهد شد.

رنکینگ ماه می از نظر NPR: امتیاز ۲۷۰ برای کلینتون در مقابل ۱۹۱ برای ترامپ  

ایالت های امن برای دموکرات ها (۱۶۴): کالیفرنیا، کانکتیکات، دلاور، هاوایی، ایلینویز، مایین، مریلند، ماساچوست، نیویورک، رودآیلند، ورمانت، واشنگتن دی.سی، واشنگتن

ایالت های احتمالی دموکرات ها (۳۷): مایین، مینسوتا، نیوجرسی، نیومکزیکو و اورگان

ایالت های متمایل به دموکرات ها (۶۹): میشیگان، نوادا، نیوهمپشایر، پنسیلوانیا، ویرجینیا و ویسکانسین

ایالت های بلاتکلیف (۷۷): کلورادو، فلوریدا، آیووا، کارولینای شمالی، اوهایو

ایالت متمایل به جمهوری خواهان (۱۱): آریزونا

ایالت های احتمالی جمهوری خواهان (۴۴): جورجیا، ایندیانا، میسوری، نبراسکا، اوتا

ایالت های امن برای جمهوری خواهان: آلاباما، آرکانزاس، آیداهو، کانزاس، کنتاکی، لوییزیانا، میسیسیپی، مونتانا، نبراسکا، داکوتای شمالی، اوکلاهاما، کارولینای جنوبی، داکوتای جنوبی، تنسی، تگزاس، ویرجینیای غربی و وایومینگ

هیلاری برنده نظرسنجی ها

براساس داده های وب سایت RealClearPolitics، کلینتون با امتیاز ۳۳۲ در مقابل ۲۰۶ پیشتاز نظرسنجی های صورت گرفته از افکار عمومی است.

به طور کلی باید گفت که به دلایل جمعیت شناسی در این انتخابات دموکرات ها با برتری انتخابات را آغاز کردند- به ویژه با جمعیت رو به افزایش لاتین زبانان در ایالت های کلیدی. به همین منوال گروه های دموکرات ها در شهرهای بزرگ ایالت های بزرگ همچون کالیفرنیا، نیویورک و ایلینویز به آنها کمک کرد.

از سوی دیگر جمهوری خواهان بیشترین طرفداران خود را در جنوب و مناطق روستایی غرب و میانه غرب ایالات متحده دارند. تگزاس بزرگترین حوزه انتخابی برای این حزب محسوب می شود.

بنابراین اگر تنها ایالت های امن برای دو حزب را در نظر بگیریم، کلینتون یا هر کاندید دیگر دموکرات امتیاز ۱۶۴ بر ۱۳۶ خواهد داشت. با اضافه کردن ایالت های احتمالی باز هم دموکرات ها با عدد ۲۰۱ بر ۱۸۰ از جمهوری خواهان پیشی گرفته اند.

*شفقنا
نظرات بینندگان