arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵

آیت الله هاشمی: برخی چشمان خود را بسته‌اند و مدام می‌گویند برجام هیچ دستاوردی را نداشته است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دستاوردهای برجام تمام مشکلات کشور را حل کرده‌است، گفت: با وضعی که برجام به وجود آورده است، راه‌هایی که بسته شده بود باز شده و امروز درب همه دانشگاه‌های دنیا به روی جوانان باز است همچنین دانشجویان می‌توانند در رشته‌های خاص در خارج از کشور ادامه تحصیل دهند. 
 
به گزارش ایسنا، اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار عمومی خود که عصر دیروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین انجام شد، اظهار کرد: شعار مطرح شده توسط دولت تدبیر و امید، با ظهور امام زمان(عج) محقق خواهد شد چراکه با ظهور حضرت ولی عصر(عج) دنیایی امن، پر از نعمت و همراه با عدالت، برادری و برابری خواهیم داشت. 
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برجام همه مشکلات کشور را حل کرده است و در دولت قبل بیشتر صنایع تولیدی کشور که تعطیل یا نیمه تعطیل بود، دستاوردهای برجام اکنون باعث شده چرخ اقتصاد کشور به حرکت درآید، تصریح کرد: در دولت قبل نفت توسط امثال بابک زنجانی‌ها با واسطه به سایر کشورها فروخته می‌شد اما در حال حاضر به دوران قبل از تحریم برگشته‌ایم. 
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه پیش از برجام کشتی‌های ایرانی به راحتی توسط کشورهای دیگر پذیرفته نمی‌شدند اما امروز از آن‌ها استقبال می‌شود، افزود: برخی چشمان خود را بسته‌اند و مدام می‌گویند برجام هیچ دستاوردی را نداشته است این در حالی است که به خیال این افراد توقف برجام هنر است درصورتی که برای بند بند مصوبات آن زحمت کشیده شده است اما نمی‌دانند که برجام به مصلحت کشور است. 
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: اگر دولت تدبیر و امید لیست مشکلات حل‌شده به واسطه برجام را اعلام نماید، این افرادی که می‌گویند برجام دستاوردی نداشته به طور یقین شرمنده مردم خواهند شد. 
 
وی با اشاره به اینکه اگر دولت می‌خواست هزینه دانشجویان دانشگاه آزاد را بدهد قطعا مبلغ هنگفتی را باید در این راستا خرج می‌کرد، گفت: این دانشگاه نه تنها تا کنون از دولت هیچ پولی نگرفته است بلکه کمک‌های فراوانی نیز به دولت انجام داده است. 
 
هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه مردم با فروختن طلا، جواهر و حتی فرش زیر پای خود و یا قرض کردن توانستند فرزندان خود را به دانشگاه آزاد فرستاده و به ارتقای سطح علمی و فکری کشور کمک کنند، خاطرنشان کرد: امروز بیش از 20 میلیون فضای آموزشی کشور آباد شده است و این امر سبب شده تا سطح فکر مردم بالا رود. 
 
هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه ساخت شهرک شفا در آبیک با زیرسازی بودجه‌ی 10 میلیاردی آغاز خواهد شد، اضافه کرد: این شهرک که در بسیاری از شهرها ساخته شده است، یک شهرک چند منظوره و عظیم برای تحصیل و تعلیم خواهد بود. 

نظرات بینندگان