arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۰۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

تشییع پیکر شهید بدرالدین در ضاحیه/ شیخ نعیم قاسم: راه ذوالفقار ادامه دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پیکر شهید مصطفی بدرالدین در مراسمی با حضور گسترده مردمی، به سوی جایگاه ابدی خویش در قبرستانی در الغبیری در ضاحیه جنوب لبنان تشییع شد.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله در مراسم تشییع خطاب به این شهید گفت: ای فرمانده شهید! به جایگاهی که تو به دست آوردی افتخار می‌کنیم و هر روز آرزو می کنیم که با شهادت از دنیا برویم.

وی افزود: ما هرگز نمی‌پذیریم که در کشور خود خوار شویم و کفر بر ایمان پیروز شود. ما اهل شهادت و پیروزی هستیم و بنده هیچ کسی در دنیا نخواهیم شد.

شیخ قاسم تاکید کرد، ذوالفقار به گروه‌های تکفیری و تروریستی و حامیان آنها در میدان جنگ ضربه‌های سنگینی وارد آورد و راه این شهید در رویارویی با اشغالگری و تکفیر با استقامت و مقاومت ادامه خواهد داشت.

شیخ قاسم در ادامه گفت: ما در مکان و زمان و روش حاضریم و از اندیشه مقاومت تا زمان پیروزی حمایت می‌کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد که طی ساعت‌های آینده مسئول حمله انفجاری نزدیک فرودگاه دمشق معرفی خواهد شد.

پیش از این، شبکه المیادین از شهادت فرمانده حزب‌الله لبنان در حمله رژیم صهیونیستی در نزدیکی فرودگاه دمشق خبر داد. بدرالدین برادر همسر عماد مغنیه، فرمانده نظامی حز‌ب‌الله بود که در سال 2008 در دمشق ترور شد.

رئیس پارلمان و نخست وزیر لبنان در تماس‌های تلفنی جداگانه‌ای شهادت فرمانده حزب‌الله لبنان در سوریه را به دبیرکل این حزب تسلیت گفتند.

وزیر امور خارجه کشورمان هم به مناسبت شهادت مجاهد شهید مصطفی بدرالدین پیام تسلیتی صادر کرد. آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران شهادت مصطفی بدرالدین را تسلیت گفت.

در همین حال، در پی شهادت ذوالفقار حزب‌الله لبنان، همسر شهید غضنفر رکن‌آبادی، سفیر سابق کشورمان در لبنان در پیامی به همسر و خواهر شهید مصطفی بدرالدین این شهادت را به آنها تبریک و تسلیت گفت.

در پی شهادت این فرمانده بزرگ حزب الله لبنان، قرار است امروز (شنبه) مراسم بزرگداشتی در دفتر حزب‌الله در تهران برگزار می‌شود. دفتر حزب‌الله در تهران اعلام کرد: این مراسم روز شنبه، 25 اردیبهشت ساعت ١۵ تا ۱۸ در دفتر حزب‌الله لبنان واقع در خیابان ولی‌عصر، بالاتر از تقاطع نیایش، کوچه شهید رحیمی، پلاک ٧٥ برگزار می‌شود.

شهید بدرالدین کیست؟

نام شهید مصطفی بدرالدین مشهور به "ذوالفقار" از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان از همان آغاز با مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی پیوند خورده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حزب‌الله لبنان صبح روز جمعه خبر شهادت مصطفی بدرالدین را در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه مرزی لبنان و سوریه اعلام کرد. وی در سال 1961 میلادی به دنیا آمد و نامش با همان دوران آغاز مقاومت در برابر رژیم اسرائیل عجین شده است.

از سال 1983 میلادی تا اوایل دهه 90، بدرالدین در کویت زندانی شد و بعد از آن به لبنان بازگشت تا در فرماندهی مقاومت نظامی در مبارزه برای آزادسازی جنوب لبنان از اشغالگری رژیم صهیونیست سهیم شود که این عقب‌نشینی در 25 ماه مه سال 2000 میلادی محقق شد.

برای سال‌های طولانی، بدرالدین به عنوان شخصیتی پر رمز و راز باقی ماند و داستان های زیادی درباره وی نقل می شد؛ بدون اینکه هرگونه حضور علنی داشته باشد.

در آوریل سال 2011 میلادی، دادگاه ویژه بین المللی لبنان مصطفی بدرالدین را با افراد دیگری به دست داشتن در ترور رفیق حریری، نخست وزیر اسبق لبنان متهم کرد و حزب‌الله لبنان به طور قاطع این اتهام را رد کرد.

اطلاعات زیادی درباره "جانشین عماد مغنیه" وجود ندارد و اندک اطلاعات حاکی است که شهید بدرالدین، برادر همسر شهید عماد مغنیه است که به طور دائم به سوریه تردد می‌کرد و مسئولیت‌هایی در ارتباط با پرونده جنگ در آنجا داشت.

نخستین واکنش صهیونیستی به شهادت ذوالفقار مقاومت

روزنامه صهیونیستی معاریو در نخستین واکنش به شهادت سردار شهید مقاومت لبنان نوشت: ترور مصطفی بدرالدین در نزدیکی فرودگاه دمشق ضربه بزرگ و مهلکی به کادر فرماندهی حزب‌الله بود.

معاریو عنوان داشت: بدرالدین از نخستین اعضای حزب‌الله و بنیانگذار شاخه نظامی آن بود و وزیر اطلاعات و امنیت حزب الله به شمار می آمد.

این روزنامه صهیونیستی افزود: همانند مرحله پس از ترور مغنیه، می‌توان پیش‌بینی کرد که حزب‌الله این خلأ را نیز پر کند و این خسارت را جبران نماید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان