arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

ترس اصلاح طلبان از بروز اختلاف با حامیان دولت

حجت حیدری با اشاره به مباحث اخیر مطرح شده در مورد ریاست مجلس دهم، اظهار داشت: انتخابات مجلس دهم، با تمام فراز و نشیب‌هایی که به همراه داشت، با شکوه، نظم، شور و نشاط در خور توجه و مشارکت حداکثری ایرانیان برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان استان قم با بیان اینکه اصلاح‌طلبان اجازه اختلاف میان آنها و حامیان دولت را ندهند، گفت: در اختیار داشتن یک هیات رئیسه قوی و همسو با اصلاح‌طلبان و در اختیار داشتن روسای برخی کمیسیون‌های حساس و مهم درمجلس، از در اختیار داشتن صرفا ریاست پارلمان همراه با اتحاد رقیب و چند دستگی حامیان دولت بهتر و مفید‌تر خواهد بود.

به گزارش انتخاب، حجت حیدری  با اشاره به مباحث اخیر مطرح شده در مورد ریاست مجلس دهم، اظهار داشت: انتخابات مجلس دهم، با تمام فراز و نشیب‌هایی که به همراه داشت، با شکوه، نظم، شور و نشاط در خور توجه و مشارکت حداکثری ایرانیان برگزار شد.

او خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات و به لحاظ رد صلاحیت نامزدهای شاخص جبهه اصلاحات در سراسر کشور و نداشتن نامزدهایی معروف و رأی‌آور برای این جریان در صحنه انتخابات بسیاری از استان و شهر‌ها، پیش‌بینی اغلب تحلیلگران و صاحب‌نظران در بهترین حالت این بود که مجلسی نزدیک به مجلس پنجم شکل می‌گیرد؛ به گونه‌ای که اکثریت مجلس در اختیار اصولگرایان و یک اقلیت نسبتاً قوی اما همراه با اصولگرایان معتدل و نزدیک به دولت اعتدال روحانی برای اصلاح‌طلبان خواهد بود.

این عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان استان قم اضافه کرد: انتخابات برگزارشد، اما با شرکت حماسی ایرانیان و حامیان اصلاح‌طلبان در تهران و بسیاری از مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ و حتی در دور دوم انتخابات در شهرهای کوچک و نزدیک به روستا، نتایجی رقم خورد که از تحلیل‌ها به دور بود؛ لیست امید (اصلاح‌طلبان و حامیان دولت) حدود ۱۷۰ نفر را به عنوان منتخب مردم روانه مجلس دهم کرد و حدود ۸۰ نفر نیز به عنوان مستقل وارد مجلس شدند؛ کمتر از ۵۰ نفر نیز با تابلوی مشخص اصوالگرایی و کمتراز ۱۵ نفر هم با پرچم وآرم جبهه پایداری به مجلس دهم راه یافتند.

حیدری گفت: حالا اصلاح‌طلبان با در اختیار داشتن فراکسیون اکثریت و نزدیکی بیشتر نامزدهای مستقل راه یافته مجلس به جبهه اصلاحات، دست بر‌تر این جریان در مجلس دهم و در حمایت مطلق از دولت و مسئله «برجام» را بیشترعیان و آشکارمی نماید.

او یادآور شد: اصلاح طلبانی که قبل از انتخابات مجلس و یک سال گذشته، بهترین گزینه را برای ریاست مجلس، علی لاریجانی می‌دانستند، حالا اصلاح‌طلبان با انتخاب عارف در پی تدارک و اتخاذ برنامه برای این کار مهم هستند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به سفر چند روز پیش محمدرضا عارف به قم گفت: دکتر عارف پیش زمینه ورود به صندلی ریاست مجلس دهم را با سفر به قم و دیدار با همه مراجع و علمای برجسته از دو طیف اصلاح‌طلب و اصولگرا کلید زد و برای نشان دادن اصلاح‌طلبی خویش از نوع پیشرو، به دیدار آیات عظام صانعی و بیات زنجانی رفت؛ همچنین با حضور بر سر مزار مرحوم آیت الله منتظری و قرائت فاتحه برای این عالم فقید، به مقام او ادای احترام کرد؛ با این کار موج تند حملات اصولگرایان افراطی علیه خویش را به جان خرید.

حیدری با طرح این سؤال که با شرایط گفته شده، ریاست مجلس در اختیار اصلاح طلبان با مدیریت دکتر عارف قرار گرفته و هیئت رئیسه همسو با اصلاح طلبان یا نزدیک و تا حدودی همصدا با حداقل لایه و طبقات متوسط این جریان تشکیل می‌شود یا نتیجه دیگری حاصل خواهد شد؟ گفت: با ورود قطعی عارف برای قبول پست ریاست مجلس، اصوالگرایان حتی در ظاهر نیز اختلاف‌های خویش (شاخه پایداری) با یکدیگر را کنار زده و در پی حمایت مقطعی از لاریجانی بر می‌آیند و عدم همراهی و هماهنگی طیف لاریجانی با لیست امید و اصلاح‌طلبان، زمینه ترمیم‌ بخشی از اختلافات اصولگرایان و هماهنگی بیشتر آن‌ها در مقابله با اصلاح‌طلبان را فراهم می‌سازد.

مدیر مسئول هفته نامه پیام قم تأکید کرد: به نظر بنده در اختیار داشتن یک هیات رئیسه قوی و همسو با اصلاح‌طلبان و در اختیار داشتن روسای برخی کمیسیون‌های حساس و مهم در مجلس، از در اختیار داشتن صرفا ریاست پارلمان همراه با اتحاد رقیب و چند دستگی حامیان دولت بهتر و مفید‌تر خواهد بود، از این رو در حال حاضر به هیچ وجه رقابت دکتر عارف و دکتر لاریجانی برای قبول این سمت مهم، سودمند نخواهد بود

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان