arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

اظهارنظر حدادعادل درباره فردوسی

غلامعلی حداد عادل گفت: حکیم ابوالقاسم فردوسی حق بزرگی بر گردن زبان، ادب و ملیت ایرانی دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
غلامعلی حداد عادل گفت: حکیم ابوالقاسم فردوسی حق بزرگی بر گردن زبان، ادب و ملیت ایرانی دارد.

به گزارش انتخاب، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در حاشیه همایش گرامیداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی اظهار کرد: اگر بخواهم فردوسی را در یک کلمه توصیف کنم همان‌گونه که مردم در طول تاریخ از او یاد کرده‌اند من نیز او را با عنوان حکیم ابوالقاسم فردوسی یاد می‌کنم همان طور که شاهنامه را می‌توان کتاب حماسه و حکمت دانست.

او همچنین گفت: شاهنامه مانند دریایی است که زبان فارسی هزاران سال است از آن بهره می‌گیرد؛ سفره گسترده‌ای است که فارسی‌زبانان بر سر آن نشسته‌اند و در این بین شاهد این هستیم که شاهنامه به عموم زبان‌های دنیا نیز ترجمه شده‌ است.

حداد عادل درباره پرداختن تخصصی به شاهنامه‌پژوهی خاطرنشان کرد: تخصص در شاهنامه‌پژوهی می‌تواند از طریق پایان‌نامه تامین شود که به عنوان مثال، 18 واحد در دوره دکتری به پایان‌نامه تعلق می‌گیرد، و ما باید از این طریق شاهنامه‌پژوه تربیت کنیم.

او تصریح کرد: همچنین می‌توان رشته‌ای تحت عنوان شاهنامه‌پژوهی ایجاد کرد، اما مشکل رشته‌ای که بیش از حد تخصصی باشد این است که بازار کار آن محدود می‌شود.

حداد عادل افزود: یعنی هرچه رشته‌ها به لحاظ موضوع تخصصی‌تر باشد، بازار کارشان دشوارتر می‌شود. باید در بین این موضوع به صورت مباحث کارشناسی‌شده در وزارت علوم و در نزد استادان مطرح شود و پیشنهاد آن به شورای برنامه‌ریزی ابلاغ شود تا در صورت تصویب، این رشته در کارشناسی ارشد تاسیس شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان