arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۶۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

جهانگیری: دولت نسبت به المپیک امسال حساس است/ صعود به جام جهانی فوتبال بسیار مهم است

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر لزوم توجه دولت به مشکلات بخش ورزش، اظهار کرد: گرچه امروز شرایط اقتصادی دولت در شرایط سختی قرار دارد اما این شرایط به گونه‌ای نیست که ما نسبت به تأمین منابع اعتباری بخش اجتماعی کشور چه در مسائل فرهنگی و هنری و چه در مسائل ورزشی نگران باشیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر لزوم توجه دولت به مشکلات بخش ورزش، اظهار کرد: گرچه امروز شرایط اقتصادی دولت در شرایط سختی قرار دارد اما این شرایط به گونه‌ای نیست که ما نسبت به تأمین منابع اعتباری بخش اجتماعی کشور چه در مسائل فرهنگی و هنری و چه در مسائل ورزشی نگران باشیم.

به گزارش انتخاب، اسحاق جهانگیری در دیدار با اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم ملی فوتسال کشورمان با اشاره به تأثیر پیروزی‌ها و قهرمانی‌های ورزشی در روحیه جامعه، خاطرنشان کرد: همه اقداماتی که دولت انجام می‌دهد با نیت توسعه کشور و رضایت خاطر مردم است اما گاهی اوقات افتخاراتی که ورزشکاران در سطح جهانی کسب می‌کنند رضایت بیشتری را در مردم نسبت به اقدامات دولت که با هزینه‌های بسیار سنگین انجام می‌شود، ایجاد می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه کار ورزشکاران، کاری بسیار ارزشمند است به جایگاه فوتسال کشورمان در ارزیابی‌های بین‌المللی اشاره و خاطرنشان کرد: افتخاراتی که امروز فوتسال کشورمان آفریده و موفقیت‌هایی که در کارنامه این تیم ثبت شده است قطعاً مورد حمایت دولت قرار خواهد گرفت.

جهانگیری با تأکید بر اینکه دولت باید به مشکلات بخش ورزش توجه کند بر لزوم توجه دولت به کاروان اعزامی کشومان به مسابقات المپیک ریو اشاره و اظهار کرد: المپیک امسال هم برای دولت و هم برای مردم از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که مردم انتظار دارند ورزشکارانشان از هر نظر چه از لحاظ جایگاه قهرمانی و چه از لحاظ اخلاقی حائز رتبه‌های برتر شوند. در همین راستا دولت نیز حتماً باید نسبت به این موضوع حساسیت‌هایی داشته باشد. در همین راستا باید حتماً به المپیک توجه شود و اگر کمبودی در این زمینه احساس می‌شود نسبت به رفع آن اقدام نماییم.

وی با اشاره به برخی محدودیت‌های موجود در منابع مالی کشور، خاطرنشان کرد: گرچه کشوری هستیم که زمانی با تحریم‌ها مواجه بودیم و درآمدهای دولت کاهش بسیاری پیدا کرده بود و امروز شرایط اقتصادی دولت در شرایط سختی است اما این شرایط به گونه‌ای نیست که ما نسبت به تأمین منابع اعتباری بخش اجتماعی کشور چه در مسائل فرهنگی و هنری و چه در مسائل ورزشی نگران باشیم.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اشاره به توجه ویژه مردم به فوتبال و زیرمجموعه‌های فدراسیون فوتبال،‌ اظهار کرد: با توجه به اینکه فدراسیون فوتبال و زیرمجموعه‌های آن از جمله جاهایی است که مورد توجه جدی مردم قرار دارد، ورودمان به جام جهانی فوتبال نیز بسیار حائز اهمیت است. در همین راستا ریاست جدید فدراسیون فوتبال باید حواشی این ورزش را به حداقل برساند و به سمت حل و فصل مشکلات آن حرکت کند.

وی تأکید کرد: مربی،‌ سرمربی و دیگر اعضای تیم ملی و مردم باید بدانند که دولت به فکر تیم ملی فوتبال است و حتماً نیز به این تیم کمک خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه پیروزی‌ها و افتخارآفرینی‌های تیم‌های ورزشی علاوه بر جنبه قهرمانی ورزشی، سرمایه‌های اجتماعی یک ملت را نیز شکل می‌دهد،‌ خاطرنشان کرد: دولت به پشتوانه سرمایه‌های اجتماعی می‌تواند گام‌های بیشتری در جهت حل مشکلات پیش روی توسعه کشور بردارد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: افتخارآفرینی‌ها در زمینه‌های ورزشی مانند حضور و مشارکت مردم در انتخابات‌ها آنچنان پشتوانه‌ای برای دولت ایجاد می‌کند که از ده‌ها کار صنعتی با هزینه میلیاردها دلار سرمایه ارزشمندتر است.

معاون اول رئیس جمهور با تقدیر از افتخارآفرینی‌های اعضای تیم ملی فوتسال بانوان و مردان کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی، اظهار کرد: اعضای تیم فوتسال بدانند که حتماً به دغدغه‌های آنها توجه ویژه‌ای دارند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان