arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۶ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

جنگ لفظی اوباما و پوتین درباره سپر موشکی آمریکا در اروپا

رئیس جمهوری آمریکا پس از نشست با سران پنج کشور حوزه اسکاندیناوی به اظهارات همتای روسی‌اش درباره افزایش حضور نظامی در شمال اروپا واکنش نشان داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهوری آمریکا پس از نشست با سران پنج کشور حوزه اسکاندیناوی به اظهارات همتای روسی‌اش درباره افزایش حضور نظامی در شمال اروپا واکنش نشان داد.

به گزارش  انتخاب به نقل از خبرگزاری فرانسه، این در حالی است که مسکو و واشنگتن یک دیگر را به افزایش حضور متجاوزانه نظامی در شمال اروپا متهم می‌کنند. مسکو روز گذشته متعهد شد تا به تهدیدات ناشی از سپر موشکی آمریکا که از مرزهای این کشور مستقر شده‌ است خاتمه دهد.

کل کل‌های سیاسی و امنیتی روسیه و آمریکا پس از آن تشدید شد که آمریکا سپر دفاع موشکی خود را در رومانی و لهستان مستقر کرد؛ اقدامی که مسکو از آن به عنوان یک تهدید جدی امنیتی یاد کرده و به شدت از آن انتقاد می‌کند. در این میان آمریکا همواره تضمین می‌دهد که این اقدامات به هیچ وجه تهدیدی علیه امنیت روسیه نیست.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به انتقادات شدید ولادیمیر پوتین، همتای روسی‌اش نسبت به این اقدام پس از تشکیل جلسه با سران پنج کشور سوئد، دانمارک، فنلاند، نروژ و ایسلند به مسکو نسبت به افزایش حضور نظامی‌اش در شمال اروپا هشدار داد.

اوباما گفت: ما نگرانی مشترکی درباره افزایش حضور نظامی روسیه در منطقه بالتیک نرماندی داریم.

وی از این جلسه به عنوان نشستی سازنده و مفید یاد کرد که طرفین مواضع بسیار مشترکی در بسیاری از مسائل داشته‌اند.

هفته گذشته وزیر دفاع روسیه از ایجاد سه لشکر و پایگاه نظامی در غرب و جنوب این کشور تا پایان سال برای مقابله با نیروهای ناتو مستقر در نزدیکی مرز خبر داده بود.

این درحالی است که روابط ناتو و مسکو در پی الحاق کریمه به روسیه در مارس 2014 به شدت سرد شده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان