arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۷۰۹
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

بودجه آموزش و پرورش تعیین شد

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال ۹۵ بودجه آموزش و پرورش ۳۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: برای رسیدن به یک آموزش و پرورش مطلوب نیاز است که این بودجه ۴۰ درصد افزایش یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال ۹۵ بودجه آموزش و پرورش ۳۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: برای رسیدن به یک آموزش و پرورش مطلوب نیاز است که این بودجه ۴۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش انتخاب به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، سید محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در همایش هم‌اندیشی مناطق آموزش و پرورش استان گیلان در بندرانزلی، اظهار داشت: برای رسیدن به یک جامعه سالم و مطلوب مسیری غیر از آموزش و پرورش وجود ندارد و آموزش و پرورش عامل اصلی بالندگی و سعادت یک جامعه است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در سال‌های گذشته، باز هم در حوزه آموزش و پرورش مشکلاتی وجود دارد و این همان مشکلاتی است که در دهه‌های گذشته از آن صحبت می‌شد.

بطحایی عدم وجود منابع مالی را عمده‌ترین مشکل آموزش و پرورش اعلام کرد و افزود: نبودن منابع کافی موجب می‌شود که برنامه‌ها با کیفیت اجرا نشده و نمی‌توان از معلمان متخصص، حرفه‌ای و با انگیزه در مدارس به صورت مطلوب استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه 30 هزار میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش در سال 95 تعیین شده‌ است، افزود: برای رسیدن به یک آموزش و پرورش مطلوب نیاز است که این بودجه 40 درصد افزایش یابد.

بطحایی گفت: نمی‌توان به تنهایی به اعتبارات دولت متکی بود و باید دارایی‌های آموزش و پرورش شناسایی و این دارایی‌ها به سرمایه، سوددهی و ارزش افزوده تبدیل شود.

وی تصریح کرد: نیروی انسانی توانمند یک دارایی بسیار ارزشمند در آموزش و پرورش محسوب می‌شود و یک میلیون نیروی توانمند انسانی از دارایی‌های آموزش و پرورش است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فعالیت 7 پروژه 20 سال نیمه تمام رها شده در سال 94، دوباره آغاز شده است، گفت: امسال 12 پروژه عمرانی آموزش و پرورش کلید می‌خورد.

بطحایی، اداره آموزش و پرورش به‌ صورت هیأت امنایی را یک گام مثبت اعلام کرد و افزود: به‌منظور رسیدن به یک آموزش پرورش مطلوب، مدرن و تأثیرگذار گام‌های مثبتی برداشته شده است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان