arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۷۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

امیرعبداللهیان: مبارزه با تروریسم تکفیری با قوت ادامه می یابد

« حسین امیرعبداللهیان » معاون عربی و آفریقائی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در راس هیاتی سیاسی و امنیتی به لبنان سفر کرده است، بعداز ادای احترام به مقام والای شهید« سید مصطفی بدرالدین» و دیگر شهدای مقاومت اسلامی لبنان تاکید کرد که مبارزه با تروریسم تکفیری با قوت ادامه می یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 « حسین امیرعبداللهیان » معاون عربی و آفریقائی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در راس هیاتی سیاسی و امنیتی به لبنان سفر کرده است، بعداز ادای احترام به مقام والای شهید« سید مصطفی بدرالدین» و دیگر شهدای مقاومت اسلامی لبنان تاکید کرد که مبارزه با تروریسم تکفیری با قوت ادامه می یابد.

به گزارش انتخاب، امیرعبداللهیان در گفت وگو با خبرنگاران در روضه الشهیدین ضاحیه جنوبی بیروت اظهارداشت: شهادت سید مصطفی بدرالدین فرمانده بزرگ مقاومت اسلامی را به ملت شریف و مقاوم لنبان ، « سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله و خانواده معظم شهید تبریک و تسلیت می گوئیم.
وی خاطرنشان کرد: شهدای مقاومت، شهدای حزب الله، شهید عماد مغنیه، شهید مصطفی بدرالدین از افتخارات جهان اسلام در مبارزه با رژیم صیهونیستی و تروریست های تکفیری هستند.
معاون وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: شهدای عزیز مقاومت و شهدای مدافعان حرم همچون خورشیدی در جهان اسلام می درخشند.
امیرعبداللهیان با بیان اینکه« تروریست های تکفیری در به شهادت رساندن مجاهد بزرگ شهید مصطفی بدرالدین دست داشته اند»، گفت که چنین اقداماتی تنها برای تقویت تروریست ها و رژیم صهیونیستی صورت می گیرد و آنها به دنبال ایجاد تفرقه در جهان اسلام هستند.
معاون وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: شهادت سید مصطفی بدرالدین این پیام قوی را برای مقاومت و برای مدافعان حرم دارد که در مبارزه با رژیم صهیونیستی و تروریسم تکفیری قوی تر از گذشته عمل خواهد شد.
وی اظهارداشت: ما با قوت به تلاش های خود در مبارزه با تروریسم تکفیری و همچنین ایجاد وحدت در جهان اسلام ادامه خواهیم داد.
امیرعبداللهیان که برای دیدار با خانواده شهید سید مصطفی بدرالدین معروف به « ذوالفقار» به لبنان سفر کرده است،پیش از ظهر شنبه با حضور در روضه الشهیدین به مقام والای این فرمانده شهید و مجاهد بزرگ ادای احترام کرد.
معاون وزیر امور خارجه که از سوی « محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان همراهی می شد، همچنین با قرائت سوره فاتحه به مقام والای دیگر شهدای بزرگ مقاومت از جمله فرمانده شهید عماد مغنیه(حاج رضوان)، « جهاد مغنیه» فرزند وی و « سید هادی نصرالله» فرزند« سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله ادای احترام کرد.
امیرعبداللهیان همچنین با خانواده شهدای لبنانی حاضر در روضه الشهیدین گفت وگو و برای مقاومت اسلامی آرزوی پیروزی کرد.
معاون وزیر امور خارجه جمعه شب وارد بیروت شد.
مراسم تشییع پیکر شهید بدرالدین، ذوالفقار حزب الله عصر جمعه از تالار الحوراء زینب (س) در منطقه الغبیری ضاحیه جنوبی با حضور جمع کثیری از مردم و مقامات مذهبی ، سیاسی و اجتماعی برگزار شد.

تشییع کنندگان با فریاد لبیک یا زینب ، لبیک یا حسین ، لبیک یا نصرالله و یا شهید الله ، مرگ بر اسرائیل، پیکر شهید ذوالفقار فرمانده و مجاهد بزرگ حزب الله را به سوی ماوی همیشگی اش در روضه الشهیدین و محفل شهدای مقاومت اسلامی در ضاحیه جنوبی بیروت همراهی و مشایعت کردند.
شهید بدرالدین معروف به « ذوالفقار»بعداز سال ها مبارزه و مقاومت در مقابل تروریست های صیهونیستی و تکفیری، در میان ندای « الله اکبر» و شعار « هیهات من الذله» در روضه الشهیدین درکنار دیگر شهدای مقاومت اسلامی به ویژه دوست، برادر و همرزم خود، شهید « عماد مغنیه» معروف به « حاج رضوان» آرام گرفت.

حزب الله لبنان بامداد دیروز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که فرمانده ومجاهد بزرگ «مصطفی بدرالدین» معروف به « ذوالفقار» که برای نبرد با گروه های تکفیری به سوریه رفته بود، به شهادت رسید.

حزب الله لبنان در بیانیه ای هم که صبح امروز شنبه منتشر کرد ، آورده است: تحقیقات صورت گرفته نشان داد ، انفجار یکی از مراکز حزب الله نزدیک فرودگاه بین المللی دمشق که به شهادت «سید مصطفی بدرالدین» منجر شد، ناشی ازحمله توپخانه ای گروه های تکفیری موجود درمنطقه بوده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان