arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۷۴۱
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۷ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

حمله داعش به بیمارستانی در دیروالزور 20 کشته برجای گذاشت

خبرگزاری فرانسه روز شنبه به نقل از دیده بان حقوق بشر سوریه در خبری فوری، از کشته شدن 20 سوری در حمله گروه تروریستی داعش به یک بیمارستان در دیروالزور خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 خبرگزاری فرانسه روز شنبه به نقل از دیده بان حقوق بشر سوریه در خبری فوری، از کشته شدن 20 سوری در حمله گروه تروریستی داعش به یک بیمارستان در دیروالزور خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از  دیده بان حقوق بشر اعلام کرد، در حمله تروریست های گروه داعش به بیمارستانی در دیرالزور، 20 نظامی و غیر نظامی سوری جان خود را از دست دادند.
«در این درگیری دستکم شش نفر از تروریست های داعش نیز به هلاکت رسیدند.»
گفته شده که در این حمله به هیچکدام از کارکنان بیمارستان آسیبی وارده نشده است.
این گزارش نام بیمارستان را «الاسد» در ورودی شرقی شهر دیرالزور معرفی کرده است.

هم چنین  ارتش سوریه با حمله‌ای که افراد مسلح داعش به فرودگاه نظامی دیرالزور داشتند، مقابله کرد. منابع سوری از کشته شدن ده‌ها تن از نیروهای دو طرف در درگیری‌های مذکور خبر داده‌اند.

پایگاه اینترنتی العهد، نزدیک به حزب‌الله لبنان گزارش داد که ارتش سوریه در این درگیری‌ها جان چندین تن از تروریست‌های داعشی را گرفته و چند تن دیگر از آنها را زخمی کرد.

مخالفان سوری نیز مدعی هستند ده‌ها تن از نیروهای نظام و همپیمانان آنها در اقدام غافلگیر کننده و حملات انتحاری داعش کشته شده‌اند.

جنگنده‌های سوری همچنین تجمع‌ها و محل استقرار تروریست‌های داعش در اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور و محله‌های الرشدیه و الصناعه وحویجه صکر را هدف قرار دادند.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که گروه‌های مسلح محله‌های عفرین در شمال حلب را با راکت هدف قرار دادند.

در سقوط راکت‌ها به محله الحمدانیه در حلب نیز یک غیرنظامی کشته شده و چند تن دیگر زخمی‌ شده‌اند. ابو محمد الانصاری، فرمانده نظامی داعش نیز در درگیری‌ها با ارتش سوریه در محله الصناعه کشته شد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان