arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۷۵۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

21 درصد ایرانیان مشکل غضروفی دارند

عضو مرکز جراحی ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به طور میانگین 21 درصد ایرانیان مشکلات غضروفی دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 عضو مرکز جراحی ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به طور میانگین 21 درصد ایرانیان مشکلات غضروفی دارند.

به گزارش انتخاب، علی‌ مرادی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور ارائه دستاوردهای اخیر مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بیمارستان قائم(عج) برگزار شد، عنوان کرد: در این رشته متخصصین رشته‌های مختلفی از جمله زیست‌شناسی، فیزیولوژی، ‌آناتومی، زیست‌مواد، مهندسی، پزشکی و ریاضی فعالیت دارند.

وی با تاکید بر اینکه 21 درصد جامعه ایران مشکلات غضروفی دارند، تصریح کرد: این بافت سریع بازسازی نمی‌شود، یکی از راهکارهای درمانی آن جایگزینی بافت با ساخت غضروف‌ها است که در این راستا یکی از محدود مراکزی هستیم که امکانات لازم برای این اقدام را داریم.

مرادی ادامه داد: آزمایشگاه مرکز جراحی ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به زودی تاسیس شده و تلاش می‌کنیم تا کمتر از 6 ماه دیگر داربست‌های غضروفی را به مرحله درمان برسانیم.

عضو مرکز جراحی ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به ثبت هفت اختراع داخلی و یک اختراع بین‌المللی در این مرکز گفت: امیدواریم مقالات و اختراعات این مرکز در بهبود وضعیت زندگی و درمان بیماران نقش داشته باشد.

دکتر محمدحسین ابراهیم‌زاده، رئیس مرکز تحقیقات جراحی ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با بیان اینکه این مرکز رسالتی علمی و آموزشی دارد، تصریح کرد: مرکز تحقیقات جراحی ارتوپدی در چهار زمینه فعالیت کرده و در بخش‌های فناوری، تجاری‌سازی ایده‌ها، انتشار یافته‌های بالینی و تحقیقات آزمایشگاهی اقدامات خوبی انجام داده است.

وی با تاکید بر اینکه این مرکز با حداقل امکانات شروع به کار کرد، گفت: همگرایی موجب تولید علم، فناوری و استفاده بهینه از امکانات می‌شود، بیشتر اختراعات مرکز کم‌نظیر بوده و به مرحله تولید تجاری‌سازی می‌رسند.

ابراهیم‌زاده با اشاره به اینکه این مرکز اولین مرکز تحقیقات در رشته ارتوپدی کشور است، عنوان کرد: مجوز کلینیک سلول‌درمانی و مهندسی غضروف استخوان مرکز نیز اخذ شده تا بتوانیم از سلول‌های بنیادی استفاده کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات جراحی ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به مجله چاپ شده در این مرکز اظهار کرد: این مجله با عنوان آرشیو بین‌المللی جراحی استخوان، مفصل و با چاپ بیش از 60 درصد مقالات علمی افراد مطرح در دنیا فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی چنین مراکزی از مهاجرت نخبگان جلوگیری می‌کند، عنوان کرد: در ایده پژوهشی مرکز تربیت نیروهای متخصص، جذب نیروهای علمی ایران در خارج از کشور و تغییر و تحول تکنیک‌های درمانی براساس نیازهای بومی مدنظر بوده است.

ابراهیم‌زاده ادامه داد: چهار پروژه بزرگ این مرکز به موسسه ملی تحقیقات علوم پزشکی مشهد ارسال شده و در حال بررسی است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان