arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۷۶۵
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

پیام ظریف به خانواده ذوالفقار حزب الله

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه در راس هیاتی رسمی و به همراه « محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی در لبنان در خانه شهید بدرالدین حاضر شده ایم تا مراتب همدردی ، تسلیت و تبریک همه ملت و مقام های جمهوریی اسلامی ایران را ابلاغ کنیم، گفت که امیدوارم پذیرای این ابراز همدردی باشید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
« حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقائی وزیر امور خارجه تاکید کرد که تروریسم صهیونیستی و تکفیری دو روی یک سکه و عوامل و مجریان اصلی ترور و شهادت « سیدمصطفی بدرالدین» فرمانده و مجاهد بزرگ حزب الله هستند.

به گزارش انتخاب، امیرعبداللهیان که در راس هیاتی سیاسی و امنیتی به لبنان سفر کرده است، امروز( شنبه) با حضور در منزل شهید بدرالدین با مادر ، همسر ، برادر و فرزندان دختر و پسر این شهید ملاقات و با آنان گفت وگو کرد.همسر شهید عماد مغنیه که مادر شهید جهاد مغنیه و خواهر شهید بدرالدین است در این دیدار حضور داشت.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه در راس هیاتی رسمی و به همراه « محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی در لبنان در خانه شهید بدرالدین حاضر شده ایم تا مراتب همدردی ، تسلیت و تبریک همه ملت و مقام های جمهوریی اسلامی ایران را ابلاغ کنیم، گفت که امیدوارم پذیرای این ابراز همدردی باشید.

وی گفت: دکتر « محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیام تسلیت ارسال کرده و اما خواستار بود که مراتب تسلیت و تبریک و ابراز همدری ایشان را به شما خانواده معظم شهید و به طور خاص ابلاغ کنیم.

امیرعبداللهیان افزود: عبارتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای درباره شهدای مقاومت بکار می برند و می فرمایند همچون خورشید می درخشند ، شایسته و برازنده شهید بدرالدین است.

معاون وزیر امور خارجه ایران اظهارداشت: شهدای بزرگوار مقاومت و مدافع حرم ، شهید عماد مغنیه و شهید بدرالدین همگی افتخار جهان اسلام هستند.

وی تصریح کرد: شهدای عزیز نام اسلام ، نام مقاومت و خانواده خود را در اوج عزت و رفیع ترین و افتخارآمیزترین جایگاه قرار داده اند.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد که ما اطمینان داریم شهدای مقاومت و مدافع حرم با اهل بیت(ع) به ویژه سیدا الشهدا (ع) و حضرت زینب(س) مشحور می شوند.

به گزارش ایرنا، مادر ، همسر و برادر شهید بدرالدین با قدردانی از حضور هیات رسمی ایران در منزل شهید ، از رهبر معظم انقلاب اسلامی ، دولت و ملت ایران و دکتر ظریف برای اهتمام ویژه به مقاومت ، حزب الله و شهیدان مقاومت قدردانی کردند.

خانواده شهید از درگاه الهی پیروزی رزمندگان مقاومت ، موفقیت ملت و دولت ایران و سلامتی و طول عمر حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله را مسئلت کردند.

براساس این گزارش، معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین با حضور در روضه الشهیدین در ضاحیه جنوبی بیروت به مقام والای این فرمانده شهید و مجاهد بزرگ ادای احترام کرد.

وی با قرائت سوره فاتحه به مقام والای دیگر شهدای بزرگ مقاومت هم از جمله فرمانده شهید عماد مغنیه(حاج رضوان)، « جهاد مغنیه» فرزند وی و « سید هادی نصرالله» فرزند« سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله ادای احترام کرد.

معاون وزیر امور خارجه جمعه شب وارد بیروت شد.

مراسم تشییع پیکر شهید بدرالدین، ذوالفقار حزب الله عصر جمعه از تالار الحوراء زینب (س) در منطقه الغبیری ضاحیه جنوبی با حضور جمع کثیری از مردم و مقامات مذهبی ، سیاسی و اجتماعی برگزار شد.

تشییع کنندگان با فریاد لبیک یا زینب ، لبیک یا حسین ، لبیک یا نصرالله و یا شهید الله ، مرگ بر اسرائیل، پیکر شهید ذوالفقار فرمانده و مجاهد بزرگ حزب الله را به سوی ماوی همیشگی اش در روضه الشهیدین و محفل شهدای مقاومت اسلامی در ضاحیه جنوبی بیروت همراهی و مشایعت کردند.

شهید بدرالدین معروف به « ذوالفقار»بعداز سال ها مبارزه و مقاومت در مقابل تروریست های صیهونیستی و تکفیری، در میان ندای « الله اکبر» و شعار « هیهات من الذله» در روضه الشهیدین درکنار دیگر شهدای مقاومت اسلامی به ویژه دوست، برادر و همرزم خود، شهید « عماد مغنیه» معروف به « حاج رضوان» آرام گرفت.

حزب الله لبنان بامداد دیروز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که فرمانده ومجاهد بزرگ «مصطفی بدرالدین» معروف به « ذوالفقار» که برای نبرد با گروه های تکفیری به سوریه رفته بود، به شهادت رسید.

حزب الله لبنان در بیانیه ای هم که صبح امروز شنبه متشر کرد ، آورده است: تحقیقات صورت گرفته نشان داد ، انفجار یکی از مراکز حزب الله نزدیک فرودگاه بین المللی دمشق که به شهادت «سید مصطفی بدرالدین» منجر شد، ناشی ازحمله توپخانه ای گروه های تکفیری موجود درمنطقه بوده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان