arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

روسیه: تروریست های ضد سوری از مرز ترکیه پشتیبانی می شوند

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه با تاکید بر لزوم قطع حمایت های خارجی از گروه های تروریستی ضد سوری گفت: پشتیبانی از تروریست ها بطور عمده از طریق مرز ترکیه و سوریه انجام می گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه با تاکید بر لزوم قطع حمایت های خارجی از گروه های تروریستی ضد سوری گفت: پشتیبانی از تروریست ها بطور عمده از طریق مرز ترکیه و سوریه انجام می گیرد.

به گزارش انتخاب به نقل از  پایگاه وزارت خارجه روسیه، زاخارووا گفت: با توافق روسیه و آمریکا، اجلاس وزیران خارجه کشورهای عضو گروه حامیان بین المللی سوریه سه شنبه هفته آینده در وین آغاز می شود.

وی ادامه داد: روسیه در این نشست مانند گذشته بر ضرورت توقف حمایت از تروریست ها در ابعاد نیروی انسانی و تسلیحاتی تاکید خواهد کرد و همچنین خواستار قطع راه های تامین مالی گروه های تروریستی در سوریه از خارج خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار کرد: مسکو لازم می داند گروه های سوری شرکت کننده در نظام آتش بس سوریه از گروه های تروریستی جدا شده و از مناطق تحت تسلط تروریست ها خارج شوند.

زاخارووا گفت: روسیه این باور را دارد که موفقیت در ادامه راه تا حدود زیادی به کشورهای گروه حامیان سوریه که بر گروه های معارض نفوذ دارند، بستگی دارد.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم موضوع کمک های انسانی سیاسی نشود و با توجه به منافع تمامی گروه های سوری و مردم نیازمند سوریه، رویکردهای واقعبینانه ای در این زمینه اتخاذ شود و از سوی دیگر، افزایش تلاش های گروه حامیان این کشور و برخی اعضای آن را برای تامین شرایط تداوم مذاکرات تحت نظارت سازمان ملل در ژنو مهم می دانیم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار کرد: شرایط کنونی در مسیر اوضاع سوریه یک نقطه عطف است و طرف روسی تمامی تلاش ها را از جمله در چارچوب گروه حامیان این کشور انجام می دهد تا اوضاع بهبود یابد و مناقشه در مسیر حل و فصل سیاسی قرار گیرد که امیدواریم این رویکرد خط مشی تمامی شرکت کنندگان در نشست پیش روی وین شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان