arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۷۷۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

تاکید نیجریه بر لزوم هماهنگی کشورهای همسایه در مبارزه با بوکوحرام

یک مقام امنیتی- اطلاعاتی نیجریه روز شنبه بر لزوم هماهنگی کشورهای همسایه در مبارزه با گروه تروریستی بوکوحرام تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مقام امنیتی- اطلاعاتی نیجریه روز شنبه بر لزوم هماهنگی کشورهای همسایه در مبارزه با گروه تروریستی بوکوحرام تاکید کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری فرانسه از ابوجا، این مقام امنیتی- اطلاعاتی نیجریه که خواست نامش فاش نشود، گفت: بوکوحرام ضربه شدیدی را متحمل شده است اما هنوز به فعالیت های تروریستی خود ادامه می دهد.

وی افزود: ما نتوانسته ایم عملیات خود را در منطقه بین نیروهای ارتش چاد و نیجریه هماهنگ کنیم و آنها به خوبی از این نقطه ضعف ما استفاده کرده اند و حملاتشان را افزایش داده اند. اگر ما کشورهای همسایه بتوانیم همکاری های نظامی خود را گسترش و هماهنگ کنیم، آنگاه بوکوحرام خیلی زود فرو می ریزد.

اظهارات این مقام نیجریه ای در حالی بیان می شود که فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه در سفر به این کشورٰ درباره ادامه فعالیت های گروه تروریستی بوکوحرام ابراز نگرانی کرد.
اولاند گفت:‌ متاسفانه این روزها شاهد آن هستیم که بر خلاف فشارهای نظامی بین المللی و همچنین اقدامات دولت های آفریقایی، تهدید گروه تروریستی بوکوحرام همچنان به قوت خود باقیست و من در این باره بسیار نگران هستم.

رئیس جمهوری فرانسه که در نشست خبری مشترک با محمد بوهاری همتای نیجریه ای خود به پرسش های خبرنگاران پاسخ می داد، افزود: نتایج مبارزه با بوکوحرام تحسین برانگیز و قابل توجه است، چرا که آنها در بسیاری از موارد مجبور به عقب نشینی از مواضع خود شده اند، اما متاسفانه این گروه تروریستی همچنان یک تهدید محسوب می شود.

نیجریه و کشورهای همسایه این کشور (چاد، نیجر، کامرون و بنین) سال گذشته توافق کردند که ارتشی متشکل از هشت هزار و 700 نظامی، پلیس و پرسنل غیرنظامی را برای نبردی گسترده تر با بوکوحرام و تحت حمایت اتحادیه آفریقا ایجاد کنند.

بوکوحرام که فعالیت های تروریستی اش را به رسمی از سال 2009 در نیجریه آغاز کرد، علاوه بر اشغال بخش های وسیعی از مناطق شمال شرقی این کشور به کشورهای نیجر و کامرون نیز حمله کرده است.

تاکنون بیش از 13 هزار نفر در حملات تروریستی این گروه کشته شده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان