arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۲ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵

حکومتهای عربی و استعمارگر مقابله با ایران را مسئله اول منطقه کرده اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیس قوه قضائیه باانتقادازحمایت حکومتهای سعودی ازفعالیتهای مخرب گروههای تروریستی گفت:فلسطین اولویت جهان اسلام است امابرخی دولتهای استعماری مقابله باایران رابه مسئله اول منطقه تبدیل کرده اند.

به گزارش مهر، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در همایش «همصدا با اقصی» که صبح امروز با حضور مهمانان داخلی و خارجی برگزار شد، گفت: همان طور که امام (ره) و رهبری نیز گفتند اهتمام به مسئله فلسطین، اهتمام به مسئله همه جهان اسلام است چرا که مسئله فقط جنگ بین فلسطین و اسرائیل نیست، بلکه یک حکومت استکباری و کل جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه توجه به موضوع فلسطین نباید به عنوان جنگ در یک سرزمین محسوب شود، گفت: همه مسلمانان در این مسئله باید ذی‌دخل باشند، به همین جهت مسئله فلسطین باید از جهات مختلف در جهان اسلام مطرح شده و رسیدگی شود.

رئیس دستگاه قضا با تاکید بر اینکه از میان حوادث و اتفاقات رقم خورده پیرامون مسئله فلسطین معیارها و میزان‌هایی از حقیقت آشکار شد، اظهار داشت: سه معیار اصلی از این حوادث برای همه آشکار شده است که اولین آنها موضوع حقوق بشر است، به طوری که این مسئله حقوق بشر را کشورهای غربی بسیار بزرگ جلوه می‌کنند و فیلسوفان سیاسی آنها در این باب فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهند.

آملی لاریجانی با انتقاد از اینکه کشورهای مدعی حقوق بشر این مسئله را به ابزاری برای حمله و فشار به سایر کشورها قرار داده‌اند، گفت: امروزه کشورهای غربی مدعی حقوق بشر از حقوق بشر به عنوان یک ابزار علیه کسانی که با آنها هفکر نیستند استفاده می‌کنند که متاسفانه در صحنه تحریم‌های حقوق بشری، جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از کشورهایی است که مورد اجحاف قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: آنها تصور خودشان از حقوق بشر را به سایر کشورها تحمیل می‌کنند، با این حال این مسئله نادرست است، چرا که مسئله حقوق بشر ناشی از معیارها، مفاهیم و معتقدات دینی است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه مسئله فلسطین معیار نقض حقوق بشر را آشکار کرد، گفت: چند سالی است که وزارت امور خارجه کشورهای مدعی حقوق بشر علیه فلسطین اقداماتی را انجام می‌دهند، اما سئوال اصلی اینجاست که مگر فلسطین چه کار کرده است؟ آنها با استفاده از قتل‌عام و آواره کردن نیمی از فلسطینیان به دنبال اجرای حقوق بشر هستند.

آملی لاریجانی به جنایت‌های اسرائیل در جنگ غزه اشاره و تصریح کرد: کاری که اسرائیل در این جنگ انجام داد، آشکارا یک کار متناقض با حقوق بشر بود و همه می‌دانند که فلسطین به محل سنجش ادعاهای کذب مدعیان حقوق بشر تبدیل شده است.

وی با اشاره به قرارداد بین‌المللی مخالفت با جنایات جنگی اسرائیل، گفت: در این قراردادها که در رابطه با دادگاه کیفری بود، ۱۲۰ کشور حضور داشته و آن قرارداد را امضا کردند و طبق مباحثی که پیرامون جنایات جنگی در این قرارداد مطرح شد، عناوینی مورد بررسی قرار گرفت که بر کار غزه تطمیع می‌شد.

رئیس دستگاه قضا با قرائت ماده ۸ اساسنامه دیوان کیفری اظهار داشت: در بند (الف) کشتار عمدی و در بند ۴ آن تخریب و ضبط گسترده اموال مطرح شده است و این در حالی است که ما سالهاست شاهد تخریب شدن منازل فلسطینی‌ها توسط رژیم غاصب هستیم.

آملی لاریجانی در خصوص مصادیق جنایات جنگی اسرائیل در فلسطین اشغالی افزود: تخریب بیمارستان‌ها، مساجد، بمباران شهرها، روستاها، مناطق مسکونی و ساختمان‌های بی‌دفاع تنها بخشی از موارد متعددی است که همگی جنایات جنگی اسرائیل محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: این اساسنامه بین‌المللی به امضای ۱۲۰ کشور به جز ۷ کشور رسیده است که در میان مخالفان اسامی اسرائیل و آمریکا نیز دیده می‌شود و این بدین معناست که آنها مخالف تصویب پیمانی در مورد تشکیل دادگاه‌ کیفری که بتواند از مظلومان در سطح بین‌المللی حمایت کند، هستند با این حال این پیمان در مسیر تصویب عمومی است.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از تروریست خواندن حزب‌الله از سوی حامیان آمریکا، گفت: حزب‌الله جرمی جز دفاع از خود نداشته و ندارد و امروز چون دُری در جهان اسلام می‌درخشد و مردم مسلمان کشورهای مختلف حزب‌الله را از صمیم قلب دوست دارند.

آملی لاریجانی با بیان اینکه تروریست آمریکایی در روز روشن تهدیدها و فعالیت‌های غیرانسانی خود را انجام می‌دهد، گفت: آمریکا و حامیان آن در حالی به حزب‌الله لقب تروریست می‌دهند که خود کشتارهای بی‌نظیر در طول تاریخ را انجام داده و حتی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز رحم نمی‌کنند، بنابراین باید بگوییم که خود شما تروریست هستید.

وی ادامه داد: اگر حقوق بشری از سوی این افراد مطرح بود، باید نمونه‌های آن را در افغانستان، عراق و یمن می‌دیدیم، اما نه تنها خبری از حقوق بشر در این کشورها نیست، بلکه آنها مقاومت را تروریست می‌خوانند.
نظرات بینندگان