arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۹۰۲
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۲ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵

افزایش 4 ایستگاه مترو به خطوط بخش مرکزی پایتخت تا پایان سال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : شهردار منطقه 11 تهران گفت: تا پایان سال و تکمیل خط 7 مترو ؛ 4 ایستگاه در بخش مرکزی شهر تهران افتتاح خواهد شد ومجموع ایستگاه های این منطقه به 12 می رسد.

به گزارش ایسنا، نصراله آبادیان با بیان این که هم اکنون خط 7 مترو که 4 ایستگاه آن در محدوده منطقه 11 قرار دارد ؛ در حال آماده سازی برای پذیرش و جابه جایی مسافران است، افزود: قرار گرفتن در هسته مرکزی پایتخت و مسیر بازارتهران، وجود راسته های تجاری و بافت متراکم جمعیتی موجب شد تا مدیریت شهری توجه ویژه ای به این منطقه داشته باشد و اقدامات موثری برای انجام بیش از 2 میلیون سفر روزانه در این بخش انجام شود.

شهردار منطقه 11 ضمن تأکید بر اولویت برنامه های 5 ساله مدیریت شهری و هدف گذاری های انجام شده برای شهر تهران ؛ عبور خط 7 مترو که با همه خطوط ایستگاه تبادلی دارد را اقدام ارزشمندی برای رفاه حال شهروندان دانست و افزود: خط 7 مترو در ایستگاه نواب ،ولی عصر(عج) –مولوی ،توحید –نواب با خطوط 2،3،4 تبادل مسافر خواهد داشت که تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی خاطر نشان کرد: با راه اندازی خط 7 مترو ؛ تعداد ایستگاه های سطح منطقه به 12 ایستگاه می رسد که در کنار 3 خط 25، ایستگاه BRT و 146دستگاه تاکسی و خطوط اتوبوسرانی ؛شهروندان این منطقه می توانند با پیمودن حداکثر 350 متر به یکی از مدهای حمل و نقل عمومی برسند.

شهردار منطقه 11 همچنین عنوان کرد: تمام برنامه های تملک ایستگاه های مترو انجام شده که امیدواریم راه اندازی این خط نقش تعیین کننده ای در ارتقای کمی و کیفی زندگی شهروندان داشته باشد.

بر اساس گزارش روابط عمومی منطقه 11، به گفته آبادیان بخشی از خط 3 مترو که طولانی ترین خط شهر تهران است ؛از منطقه 11 می گذرد که با عبور از میدان راه آهن و میدان منیریه تمام مشکلات این محور رفع شده است.
نظرات بینندگان